{{ctrl.notification}}
10 آبشار زیبا و دیدنی دنیا

زیباترین آبشارهای جهان: هر یک از این آبشارها در گوشه ای از دنیا، عظمت طبیعت را به رخ انسان می کشد و شکوه آفرینش را به او یادآوری می کند. در این مقاله قصد داریم با 10 آبشار زیبا و دیدنی دنیا آشنا شویم پس مثل همیشه حوصله به خرج دهید و مجله سپهرسیر را همراهی کنید.

10  آبشار زیبا و دیدنی دنیا

یکی از جلوه‌های زیبای طبیعت خداوند آبشارها هستند که در سرتاسر دنیا دیده می شوند.  هنگامی‌ که آب رود یا آب جاری شده باران از صخره و کوهی به زمین فرود می‌آید، آبشار را شکل می دهد.  ارتفاع آبشارها و نحوه پایین آمدن آب از کوه‌ها و صخره‌ها در نقاط مختلف جهان تفاوت دارد. از این جهت هر آبشاری می‌تواند متفاوت‌ از آبشار‌های دیگر و جلوه خاص خود را  داشته باشد.  در هر شهر یا کشوری، آبشارها از مکان‌های دیدنی و جاذبه های گردشگری محسوب می‌شوند و  به طوری که حتی گاهی در فهرست یونسکو به عنوان یک اثر طبیعی - جهانی به ثبت می رسند.  بعضی  از این آبشارها چنان زیبا هستند که در فهرست 10 جاذبه شگفت انگیز دنیا نیز جای می‌گیرند.

در این  مقاله سعی شده تا گلچینی از زیباترین آبشارهای بی نظیرِ دنیا را به شما معرفی کنیم. آبشارهایی که بسیاری از آن ها می توانند لحظات پر از هیجان را برایتان  به ارمغان بیاورند.

 

10 آبشار شگفت انگیز دنیا با تور لحظه آخری

1. آبشار آنجل

بلندترین آبشار بر روی کره زمین آبشار آنجل با ارتفاع حدود 979 متری است. بلندای این آبشار به حدی بوده که آب در مسیر رسیدن به زمین تبدیل به ذرات پراکنده می‌شود. کوه تپوی واقع در کشور ونزوئلا که بزرگترین آبشار جهان از آن سرازیر است، بسیار عجیب و متفاوت از دیگر کوه‌ها است چرا که قله آن مسطح است. جالب‌تر اینکه در بالای قله مسطح این کوه، جنگلی زیبا وجود دارد و یک منطقه بکر و خاص طبیعی است. داستان کشف این کوه به این صورت است که خلبان جیمی‌آنجل در پرواز خود دچار نقص فنی شده و ناچار به فرود اضطراری می‌شود و در بالای این کوه فرود می آید. او یازده روز  را در مسیر پایین آمدن از این کوه طی می کند. این آبشار که در حال حاضر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا است نام خود را از کاشف کند، خلبان آنجل دارد. 

10 آبشار دیدنی در دنیا همراه با تور لحظه آخری سپهرسیر

 

2. آبشار نیاگارا

از معروفترین آبشارهای دنیا، آبشار نیاگارا است که در مرز کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. وجود مرز آبشاری بین  این دو کشور، بسیار جذاب و به دور از تصور است. آبشار نیاگارا از سه آبشار دیگر تشکیل شده و به همین دلیل  حجم آب و جریان بسیار بالایی از آن جاری می شود و عظمت خاصی را به تماشا می گذارد.  آبشار نیاگارا شهرت جهانی دارد  و سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کانادا، آبشار نیاگارا است.

آبشار نیاگارا در کانادا-یکی از معروف ترین آبشار های دنیا با تور لحظه آخری سپهرسیر

 

3. آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو مرز بین کشور برزیل و آرژانتین بوده و به شکل نعل اسب است. این آبشار از دو طبقه آبشار که هر کدام نیز دارای چندین جریان آب روان هستند،  تشکیل شده است. در سال 2011 از این آبشار به عنوان عجایب هفتگانه طبیعی دنیا نام برده شده است. آبشار ایگواسو  سرسبزی ویژه ای دارد و کوهی که آب از آن سرازیر می‌شود، پوشیده از گیاهان مختلف است. بر روی رودخانه این آبشار سکویی ساخته شده که با قدم زدن و ایستادن بر روی آن در اطرافتان فقط آبشار می‌بینید.
 

آبشار ایگواسو یکی از بزرگترین آبشار های دنیا-تور لحظه آخری

 

4. آبشار پلیتویک

از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در اروپا پارک ملی پلیتویک واقع در کشور کرواسی است. در این پارک ملی، آبشار بسیار زیبا زیبایی به همین نام وجود دارد. 16 دریاچه که از هم جدا شدند و آب آنها به هم سرازیر  می‌شود و در انتها مجموعه آبشارهای پلیتویک را در کنار هم پدید آورده اند. پل سرتاسری بر روی رودخانه ساخته شده که شما می‌توانید بر روی آن قدم بزنید و آبشارهای زیبا جدا از هم را ببینید. این آبشار به دلیل اینکه در منطقه بسیار سرسبزی قرار گرفته و از آبشارهای کوچک و بزرگ در کنار هم تشکیل شده اند به بهشت روی زمین نیز شهرت دارند. می توانید از این پارک ملی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کرواسی دیدن کنید.

 

آبشار پلیتویک با تور لحظه آخری

 

5. آبشار راین

آبشار راین در کشور سوئیس واقع شده و جزو میراث طبیعی این کشور به شمار می رود چرا که از نظر زمین شناسان،  17 هزار سال قدمت دارد. آبشار راین از جمله قدیمی‌ترین آبشارهای دنیا است.  این آبشار پهنه وسیعی به طول 150 متر را در برگرفته و  حجم آب زیادی را به پایین آبشار انتقال می‌دهد. ارتفاع این آبشار کم است اما به دلیل پهنه وسیعی که دارد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. گردشگران می‌توانند سوار قایق‌های تفریحی شده و تا نزدیکی این آبشار بروند.

 

آبشار راینیکی از بزگترین و معروف ترین آبشارهای جهان

 

6. آبشار دتیان

آبشار دتیان از زیباترین و دیدنی‌ترین آبشارهای دنیا  در مرز کشورهای چین و ویتنام است. این آبشار  مجموعه ای از آبشارهای زیبا است  که بخشی از آن‌ها در چین و بخشی در ویتنام قرار دارند. فضای سبز و مجموعه این آبشارها گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

 

آبشار دتیان یکی از قشنگ ترین آبشارهای جهان

 

7. آبشار مولتنومه

آبشار مولتنومه در آمریکا واقع شده و به دلیل عکس‌هایی که از آن و پل رو به روی آن گرفته شده در نظر همه آشنا است. در فضایی کاملا سبز در بین دو صخره، پلی ساخته شد که بر روی این پل می‌توان این آبشار زیبا را دید.

 

آبشار مولتنومه یکی از بزرگترین آبشار های جهان

 

8. آبشار کاواسان

آبشار کاواسان در جزیره سبو فلیپین واقع شده است. آبشار کاواسان آب زلال و شفافی دارد و رنگ فیروزه ای چشم نوازی را به تماشا می‌گذارد. آبشار کاواسان را مروارید فیلیپین لقب داده‌اند و گردشگران زیادی به این منطقه آمده و در حوضچه این آبشار شنا می‌کنند. این آبشار یکی از بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین است.

 

آبشار کاواسان در فیلیپین با تور لحظه آخری سپهرسیر

 

9. آبشار ویکتوریا

از زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار ویکتوریا در قاره آفریقا است. این آبشار با ارتفاع 108 متری جزء عجایب هفتگانه طبیعی دنیا به شمار می‌رود. این آبشار بر روی رودخانه زامبزی چهارمین رود بزرگ آفریقا است. استخر شیطان که در فصل کم آبی بر بالای این آبشار درست می‌شود، برای بسیاری از گردشگران جذاب بوده و با شنا کردن در این حوضچه هیجان زیادی را تجربه می‌کنند.

 

آبشار ویکتوریا یکی از مشهورترین و بزرگترین آبشار های دنیا

 

10. آبشار‌ هاواسو

تلفیق رنگ‌های مختلف طبیعت در آبشار‌ هاواسو باعث خاص بودن این آبشار در میان هزاران آبشار دنیا شده است. این آبشار در ایالت آریزونا امریکا واقع شده و از صخره‌ای سرخ آبی زلال فرو می‌ریزد و به دلیل وجود مواد معدنی در این منطقه، آب پایین آبشار همرنگ آبی آسمان و فیروزه‌ای رنگ است.

 

آبشار هاواسو قشنگ ترین آبشار دنیا با تور لحظه آخری سپهرسیر

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

ثبت نظر
chat 0