{{ctrl.notification}}
ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان

عبور از ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان می تواند تجربه ای ماجراجویانه و در عین حال خوشایند برای علاقمندان به  هیجان باشد. در این مقاله قصد داریم پلهای ترسناک جهان را به شما معرفی کنیم. با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان

یکی از جاذبه‌های گردشگری  ساخته دست بشر، پل‌های معلق است. معمولا پل‌های معلق در مکان‌هایی ساخته می‌شوند که یک شاخصه ی  طبیعی ویژه‌ای در آن منطقه وجود داشته باشد. عموما این پل‌ها بر روی دره‌ها یا در بالای کوه‌ها ساخته می‌شود و در همه آنها دو مکان دور از دسترس به یکدیگر متصل می شود. 

عبور از پل‌های معلق برای افرادی که فوبیای ارتفاع دارد، چالش بسیار بزرگی است. پل‌های معلق بهترین مکان برای عکاسی هستند و افراد بسیاری علاقه‌مندند تا روی این پل ها قدم بزنند.  تعداد پل‌های معلق در دنیا بسیار زیاد است که به معرفی تعدادی از معروف‌ترین و‌ ترسناک‌ترین آنها می‌پردازیم. 

 

ترسناک ترین پل های معلق جهان

 

راستی اگر به تاریخ طبیعی علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله "معروفترین موزه های تاریخ طبیعی جهان" را بخوانید. 

1. پل معلق تنگه رویال

پل معلق تنگه رویال در آمریکا واقع شده و  قدمت آن حدود 90 سال است.‌ این پل در سال‌های  1929 تا 2003 بلندتریم پل معلیق جهان بود. پل معلق تنگه رویال در سال 1929 افتتاح شد و گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا را به آمریکا جذب کرد. ارتفاع این پل معلق 291 متر است و بر روی رودخانه آرکانزاس ساخته شده است. در کنار این پل، یک شهربازی قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا گردشگران با مراجعه به این شهربازی بتوانند تفریحات گوناگونی را تجربه کنند و دسترسی آسانی به‌ این پل معلق داشته باشند. این پل توسط دو برج فلزی به ارتفاع 46 متر به صورت معلق قرار گرفته است.

 

پل معلق تنگه رویال

 

2. پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو با منظره‌ای بسیار زیبا در ارتفاع 70 متری بر روی رودخانه کاپیلانو قرار گرفته است. این پل در سال 1889 در شهر کلمبیا افتتاح شد. در ابتدا پل کاپیلانو با ابزارها و وسایل بسیار ساده از قبیل کنف و تکه چوب‌های سرو که در کف آن قرار گرفته بود، ساخته شد. در سال‌های بعد طرح مقاوم سازی پل اجرایی شد تا ایمنی آن افزایش یابد.

پل معلق کاپیلانو از هیجان انگیز‌ترین پل‌های دنیا و از جاذبه های گردشگری کلمبیا است و حتی افرادی که از ارتفاع نمی‌ترسند هم با عبور از این پل هیجان و دلهره را تجربه می‌کنند؛ چراکه این پل فضای رفت و آمد باریکی نسبت به پل‌های معلق دیگر دارد. هوای مطبوع و مناظر زیبای جنگلی با درختان بسیار بلند بر زیبایی این پل معلق می‌افزاید.

 

پل معلق کاپلینو -گردشگری با سپهرسیر

 

3. پل معلق چارلز کونن

پل معلق چارلز کونن در سال 2017 در کشور سوئیس افتتاح شد و آن را طولانی‌ترین پل معلق پیاده رو در سرتاسر جهان نامیدند. طول این پل جدید 494 متر با عرض 64 سانتی متر ساخته شده است. پل چارلز کونن در دره‌های بسیار زیبای کوهستان آلپ قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس به شمار می رود. پل معلق چارلز کونن دو روستای گراچن و رزمات را در کشور سوئیس بهم متصل می‌کند. این پل منظره چشم نوازی دارد و دره خیلی بزرگی در زیر این پل قرار گرفته که عبور از این پل معلق را ‌ترسناک کرده است.

تماشای مناظر کوه‌های آلپ و دره‌های آن زیبایی خاصی را به این پل داده و شاید کمتر کسی این مناظر از کوه آلپ را تماشا کرده باشد. طی کردن مسیر این پل بدون هیچ توقفی در آن حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد؛ ولی گردشگران ساعت‌ها بر روی این پل می‌مانند و از دیدن مناظر و عکس گرفتن از آنها لذت می‌برند. در حال حاضر پل معلق چارلز کونن محبوب‌ترین جاذبه گردشگری سوئیس است.

 

پل معلق چارلز کنون با گردشگری تورهای سپهرسیر

 

4. پل معلق و شیشه‌ای ژانگجیاجی

در سرتاسر دنیا بزرگترین، مرتفع‌ترین پل معلق با کف شیشه‌ای پل معلق ژانگجیاجی در کشور چین است. این پل را می‌توان ‌ترسناک‌ترین پل جهان دانست؛ زیرا در ارتفاع بسیار بالا می‌توانید از طریق کف شیشه‌ایی که دارد ارتفاع قرار گرفته در آن را کاملا حس کنید. شیشه‌ای بودن این پل بر هیجان انگیز بودن آن افزوده است. ارتفاع پل ژانگجیاجی 305 متر است که راه رفتن بر روی آن شجاعت ویژه‌ای می‌خواهد. این پل معلق در بین دو صخره قرار گرفته و مرتفع‌ترین پل معلق در جهان به حساب می‌آید که در سال 2016 ساخته به بهره برداری رسید.

این پل از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در کنار دلهره و‌ ترسی که عبور از آن دارد، مناظر بسیار زیبایی را برای گردشگران به ثبت می‌رساند. برخی از گردشگران بر روی سطح شیشه‌ای آن برای دقایقی می‌خوابند و از دیدن آسمان و زمین در آن ارتفاع، لذت می‌برند. معمولا در اوایل راه همه با‌ ترس و دلهره رو به رو می‌شوند اما رفته رفته با دیدن مناظر و زیبایی‌ها می‌توانند به ادامه مسیر بپردازند.

 

با مکان های دیدنی چین آشنا شوید!

 

پل معلق و شیشه ای ژانگجیاجی

 

5. پل معلق هونگیاگو

جالب است بدانید که چینی‌ها با ساختن پل معلق شیشه‌ای ژانگجیاجی در دنیا رکود جدیدی به عنوان طولانی‌ترین پل معلق با کف شیشه‌ای را به ثبت رساندند. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که پل دیگری ساخته بشود تا رکود پل ژانگجیاجی را بزند اما خود چینی‌ها پل معلق دیگری به نام هونگیاگو را ساختند. پل معلق شیشه‌ای هونگیاگو رکورد جدید را به ثبت رسانید.

این پل در سال 2017 میلادی افتتاح شد که با طول 488 متر و با کف شیشه‌ایی رکوددار طولانی‌ترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان را دارا است. به طور همزمان 600 نفر می‌توانند از این پل عبور کنند و از مناظر بسیار زیبای این پل لذت ببرند. این پل تا حدی‌ ترسناک است که در جاهای مختلف این پل، کارمندانی برای پشتیبانی از بازدیدکنندگانی که دچار‌ ترس شده اند حضور دارند تا از افراد در برابر آسیب روحی محافظت کنند. این دو پل از جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می شوند که البته هر گردشگری حاضر نیست به تماشای آن برود!

 

پل معلق هونگیاگو با گردشگری در سپهرسیر

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range پنجشنبه 03 آبان 1397 remove_red_eye 4209 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09158909200
پرواز خارجی
09158909200
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 1
مریم :

من فک میکنم جاهای دیدنی ئدیگه ای هنوز باشه که بسیار شگفت انگیز باشه - کاش تعداد بیشتری رو عنوان میکردید و توضیح میدادید.

مدیر سایت :

با سلام خدمت شما دوست عزیز، در بخش مقالات مجله سپهرسیر سعی کردیم به بررسی موضوعات مختلف در صنعت گردشگری بپردازیم. شما میتوانید با توجه به علائق خود عنوان مطالب پیشنهادیتان را برای ما ارسال کنید تا بعد از بررسی-های صورت گرفته؛ در رابطه با آن، مقاله¬ای تولید و منتشر کنیم.