{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه رشت

فرودگاه رشت از مهمترین فرودگاه های منطقه شمال کشور از حیث جذب گردشگر است چرا که به طور کلی استان گیلان از مقصدهای گردشگرپذیر کشورمان بوده که از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و بین المللی است. این فرودگاه نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری کشورمان به ویژه در جذب گردشگران بین المللی داشته و یکی از مهمترین زیرساختهای گردشگری در منطقه شمال کشور به شمار می رود. در ادامه قصد داریم تا فرودگاه بین المللی رشت را به همراهان مجله سپهرسیر معرفی کنیم. مثل همیشه همراه ما باشید. 

خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه رشت از سپهرسیر

رشت مرکز استان گیلان، دارای یکی از فرودگاه های بین المللی کشور به نام سردار جنگل رشت است. شهر رشت یکی از قطب های گردشگری در کشورمان به شمار می رود  و به همین علت نیاز به فرودگاه در آن بسیار ضروری است. از انجا که رشت یکی از پرجمعیت ترین و بزرگترین شهرهای شمالی کشور نیز محسوب می شود، رفت و آمد خود اهالی این شهر به دیگر شهرهای کشور و خارج از کشور، حجم سفر و خرید بلیط هواپیما در این شهر را افزایش داده است. 

ناگفته نماند که شهر رشت به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در ایران شناخته می شود. هواپیماهای باری نیز در کنار هواپیماهای مسافربری، وظیفه بارگیری و انتقال برخی از این محصولات را بر عهده دارند. اهمیت فرودگاه سردار جنگل رشت از بعد گردشگری و اقتصادی ما را بر آن داشت تا به معرفی این فرودگاه بپردازیم. 
 

معرفی فرودگاه رشت و خرید بلیط هواپیما به مقصد رشت

 

رزرو آنلاین هتل های رشت از سپهرسیر

تاریخچه فرودگاه رشت

فرودگاه رشت در دهه بیست شمسی برای سهولت و تسریع در امر حمل و نقل مسافر و کالا راه اندازی شد. این فرودگاه در نزدیکی کارخانه الکتریک ایران رشت یا همان لامپ سازی و یا خیابان رودباری کنونی واقع شده است. در قدیم مردم رشت به این منطقه زمین طیاره یا بالون صحرا می گفتند.

فرودگاه رشت تا سال های زیادی به نام سلیمان داراب شناخته می شد ولی در ۱۸ خرداد سال ۱۳۲۶ توسط محمود ضرابی، نماینده وقت اداره هواپیمایی کشوری یا همان وزارت راه فعلی، در گیلان به طور کاملا رسمی افتتاح شد. فعالیت اولیه این فرودگاه توسط هواپیمای شرکت سهامی هواپیمایی ایران صورت گرفت و پروازهای آن در روزهای دوشنبه و پنج شنبه و در مسیر هوایی رشت - تهران - تبریز و برعکس صورت می گرفت.

این پروازها به همین منوال ادامه داشت  اما بعد از چند سال فرودگاه تعطیل و خرید بلیط هواپیما از فرودگاه رشت متوقف شد. در سال ۱۳۴۴ تاسیسات آن به محل کنونی فرودگاه به بلوار ولی عصر رشت انتقال یافت. در نهایت فرودگاه رشت در سال ۱۳۴۷ به طور رسمی به عنوان اولین فرودگاه بین المللی و مدرن استان گیلان افتتاح شد.

پس از انقلاب این فرودگاه تغییر نام داد و به فرودگاه سردار جنگل رشت تبدیل شد. فرودگاهی که اگرچه حجم خرید بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف از آن زیاد است؛ اما مدرن شدن آن نیاز به بودجه بیشتری دارد.

یکی از نقاط عطف در شرایط فرودگاه رشت، تحریم های خاص شرکت های هواپیمایی ایران بود. در اوایل سال ۱۳۸۹ تحریم هایی اعلام شد که از پذیرش هواپیماهای ایرباس ایران در اتحادیه اروپا جلوگیری می کرد و هواپیماهایی با پروازهای برد بلند احتیاج به سوخت گیری داشتند. برای رفع این مشکل از هواپیماهای پهن پیکر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نام اختصاری هما به مقاصدی همچون استکلهم و هامبورگ استفاده می کردند.

این پروازها باید از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت صورت می گرفت. فرودگاه رشت برای پروازهایی که به کشورهای اروپای مرکزی و حوزه کشورهای اسکاندیناوی صورت می گیرد بهترین گزینه است؛ زیرا تنها خط پروازی نزدیک به دریاچه خزر بوده و همچنین ارتفاع از سطح دریا آن منجر به بیشینه سوخت گیری می شود که برای پروازها بسیار مناسب است.

در چنین شرایطی مسئولان کشوری با اهتمام بیشتر به فرودگاه رشت تلاش کردند تا وضعیت این فرودگاه را بهبود ببخشند. امکانات مختلفی نیز به فرودگاه رشت اضافه شده تا میزبان مسافران خارجی و داخلی باشد.

دفتر سرپرستی ایستگاه های شمال کشور و هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۹۲ در ترمینال جدید فرودگاه رشت تشکیل شد. ایجاد این دفتر باعث شد که تمام تصمیمات مربوط به مسیرهای پروازی، تجهیزات فنی و جذب نیرو در استان های گیلان، مازندران و گلستان در این مکان صورت بگیرد.
 

با بهترین سوغاتی های رشت آشنا شوید.فرودگاه سردار جنگل رشت و خرید بلیط هواپیما به مقصد رشت


ویژگی های فرودگاه رشت

فرودگاه بین المللی رشت یا همان فرودگاه سردار جنگل دارای ویژگی و امکانات مهمی است که باعث شده است جزو مهم ترین فرودگاه های کشور شناخته شود. فرودگاه رشت در مسیر کریدور نوستراک قرار گرفته است. این مسیر شرق آسیا را به اروپا پیوند می زند؛ در نتیجه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این طریق می توانند گل و گیاه و محصولات کشاورزی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه صادرات کنند.

گیلان به خصوص رشت دارای جاذبه های طبیعی و منحصر بفردی است که آن را به یک تابلوی بی نظیر تبدیل کرده است. فرودگاه سردار جنگل رشت باید پاسخگوی تمام نیازهای استان باشد که این یک حسن برای فرودگاه محسوب می شود. حوزه گردشگری و فرودگاه می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند تا بتوانند گردشگر داخلی و خارجی را جذب کنند که نتیجه آن جذب سرمایه می شود و کمک شایانی به اقتصاد استان گیلان می کند. 

منطقه بزرگ آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی در نزدیکی فرودگاه قرار دارد که این امر نیز می تواند برای کمک به پیشرفت اقتصاد رشت بی نظیر باشد. در فرودگاه رشت شرکت های معروفی وجود دارد که می توان سرمایه آنها را به سمت سرمایه گذاری بر روی فرودگاه رشت جذب کرد.

 

امکانات فرودگاه بین المللی رشت 

ترمینال های فرودگاه رشت

سه ترمینال در فرودگاه رشت تعبیه شده که هر کدام از آن ها ویژگی خاص خود را دارند. هر کدام از این ترمینال ها توانسته اند بخش عمده ای از پروازها را به خود اختصاص دهند. هرچند فرودگاه رشت مثل فرودگاه هایی همچون فرودگاه مهرآباد نیست که هر ترمینال مختص چند ایرلاین باشد؛ با این حال تقسیم بندی خوبی برای پروازهای داخلی و خارجی انجام ش ده تا افرادی که با خرید بلیط هواپیما راهی فرودگاه رشت می شوند دچار سردرگمی نشوند.

ترمینال پروازهای داخلی

در سال ۱۳۹۲ ترمینال مسافری فرودگاه رشت به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع افتتاح شد. این ترمینال دارای طراحی مدرن و جدید برای ارائه تسهیلات رفاهی مناسب به مردم ساخته شده است. یکی از مشکلات این پایانه، نبود جت وی و رفت و آمد پیاده مسافران از ترمینال به هواپیما و بلعکس است.

ترمینال پروازهای خارجی

بعد از بهره برداری ترمینال جدید، ترمینال قدیمی فرودگاه رشت که در سال ۱۳۴۷ ساخته شده بود، به طور کامل بهسازی شد تا از آن برای پروازهای خارجی استفاده شود. یکی از برنامه هایی که این فرودگاه مدنظر دارد ساخت ترمینال جدید برای پروازهای خارجی است.

ترمینال VIP فرودگاه رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت دارای ساختمان تشریفاتی به وسعت ۳۳۰ متر مربع است. از این پایانه برای ورود و خروج فرودگاهی مسافران ویژه و پروازهای اختصاصی دولتی و تجاری استفاده می شود. تمام این عملیات بطور کاملا اختصاصی و با رعایت آداب تشریفات صورت می گیرد.
 

با بهترین  مراکز خرید رشت آشنا شوید
 

ترمینال فرودگاه سردار جنگل رشت


مشخصات فرودگاه رشت

فرودگاه رشت جزو فرودگاه های عمومی و همگانی است. این فرودگاه دارای کد یاتا RAS و کد ایکائو OIGG است. فاصله ارتفاع از سطح دریا فرودگاه رشت به ۱۲ متر می رسد. این فرودگاه جزو قطب اصلی خط هوایی هیچ یک از شرکت های هوایی نیست.همچنین برای مشاهده ی پروازهای ورودی و خروجی همراه با ساعت می توانید سایت فرودگاه رشت را ملاحظه فرمایید. 
 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range پنجشنبه 29 فروردین 1398 remove_red_eye 3663 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0