{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه زاهدان

وجود فرودگاه زاهدان با توجه به شرایط خاص استان سیستان و بلوچستان، توانسته نقش بسیار مهم و راهبردی در زمینه رفع محرومیت های این استان ایفا کند. مردم زاهدان با استفاده از فرودگاه این شهر به اقصا نقاط کشور و حتی برخی  کشورهای همسایه دسترسی دارند. همین موضوع کمک کرده تا زمینه های مختلفی برای توسعه شهر زاهدان ایجاد شود. 

یکی از مهمترین این موارد، سهولت رفت و آمد دانشجویان و فعالان اقتصادی به سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه زاهدان است. خرید بلیط هواپیما از فرودگاه زاهدان کمک می کند تا هم دانشجویان مختلف برای تحصیل در شهرهای ایران انگیزه پیدا کنند و هم دانشجویان و اساتید دیگر شهرها برای ادامه تحصیل یا تدریس در دانشگاه زاهدان، راهی این شهر شوند. در ادامه تلاش شده با فرودگاه بین المللی زاهدان که اطلاعات کمی در مورد آن و همچنین خرید بلیط هواپیما به مقصد این فرودگاه وجود دارد، بیشتر آشنا شویم. مثل همیشه با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه زاهدان از سپهرسیر

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های زیبای ایران است که موقعیت جغرافیایی و اقلیم ویژه ای در کشور دارد. زاهدان به عنوان مرکز این استان دارای اماکن مهمی نظیر فرودگاه بین المللی زاهدان است. این فرودگاه نقش مهمی را در حمل و نقل هوایی در منطقه جنوب شرق کشورمان ایفا می کند. درباره فرودگاه زاهدان بیشتر بدانیم.  

 

فرودگاه زاهدان و خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر

پیشینه فرودگاه بین المللی زاهدان

فرودگاه زاهدان برای اولین بار در سال ۱۳۳۲  به صورت رسمی آغاز به کار نمود. این فرودگاه در جنوب شرقی زاهدان و به دست متخصصین داخلی و با همیاری شرکت های خارجی ساخته شد. از همان زمان و به واسطه قرار گرفتن این فرودگاه در موقعیت جغرافیایی ویژه در کشور، این فرودگاه را به یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور بدل کرد.

کاربرد اولیه این فرودگاه در ابتدای آغاز به کار، پست و امور گمرکی بود. اما در همان سال عملیات ساخت و ساز در این فرودگاه شروع شد تا یک ساختمان اصلی در فضای آن ساخته شود.

در اسناد موجود در استانداری سیستان و بلوچستان این نکته ذکر شده است که اولین بار در سال ۱۳۳۵ ه.ش، یک هواپیمای دولتی در باند جلوی ساختمان جدید گمرک فرود آمده است. این سند حاکی از آن است که در این سال، ساخت ساختمان فرودگاه به اتمام رسیده است.

در ابتدا این فرودگاه، یک فرودگاه اختصاصی برای انتقال تجار ایرانی بوده است، زیرا در همان سال فقط یک پرواز در هفته در این فرودگاه انجام می شد. شرکت هواپیمایی ایران ایر در همان سال یک بار در هفته یک پرواز به مقاصد تهران، یزد، بمبئی و کراچی از فرودگاه زاهدان انجام می داده است. این امر دلیلی بر اثبات بین المللی بودن فرودگاه زاهدان از همان ابتدای به کار است. یکی از نکات جالب توجه در مورد پرواز زاهدان - یزد این است که پس از مدتی بی نظمی در این پرواز راهبردی، دوباره ارتباط بین فرودگاه زاهدان و فرودگاه یزد از طریق پروازهای منظم برقرار شده است.

 

فرودگاه زاهدان و آشنایی با این فرودگاه بین المللی همراه با سپهرسیر


معرفی فرودگاه بین المللی زاهدان

فرودگاه زاهدان هشتمین فرودگاه بین المللی ایران محسوب می شود. مساحت کنونی این فرودگاه بیش از ۹۰۰ هکتار است. فرودگاه زاهدان دارای سه ترمینال مجزا و تخصصی است. ترمینال داخلی، حج و بین المللی سه نوع ترمینال این فرودگاه هستند.

ترمینال داخلی فرودگاه زاهدان برای انتقال مسافران پروازهای داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد و ۴۲۰۰ متر مربع مساحت دارد. در ترمینال حج، حجاج ایرانی اهل استان سیستان و بلوچستان که قصد تشرف به حج را دارند و یا در حال بازگشت از سرزمین وحی هستند، امور مربوط به پرواز خود را انجام می دهند. این ترمینال مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع دارد.

ترمینال بین المللی نیز به پروازهای خارج از کشور اختصاص دارد. ترمینال بین المللی فرودگاه زاهدان کمترین مساحت را در بین سایر ترمینال های این فرودگاه دارد و فضایی ۱۲۵۰ متر مربعی را به خود اختصاص داده است.

فرودگاه بین المللی زاهدان ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و از نظر ایمنی زمینی دارای 7TAC است. امکانات رفاهی و خدماتی زیادی در این فرودگاه وجود دارد تا مسافران به خارج از فرودگاه زاهدان نیاز نداشته باشند. این موضوع خود کمک می کند تا نگرانی ها در صورت بروز ناامنی در منطقه را پوشش دهد و نیازی به ترک فرودگاه توسط مسافران نباشد.

همچنین بوفه و رستوران های این فرودگاه می توانند مکان مناسبی برای صرف یک وعده غذایی دلچسب، قبل از آغاز سفر باشند. غرفه های تجاری فرودگاه زاهدان، ارائه دهنده انواع صنایع دستی استان هستند تا مسافران به راحتی قادر به خرید سوغات باشند. خرید سوغاتی از زاهدان به ویژه سوزن دوزی های جذاب، طرفداران زیادی بین افرادی دارد که با خرید بلیط هواپیما از فرودگاه زاهدان، قصد سفر به شهرهای دیگر ایران را دارند.

شعبه های بانکی موجود در این فرودگاه، امور مالی مسافران را به راحتی انجام می دهند. مانیتور لمسی موجود در فرودگاه زاهدان نیز یک راهنمای گردشگری عالی را به مسافران این فرودگاه ارائه می دهد که در نوع خود در بین فرودگاه های ایران کم نظیر است. فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران و چند فرودگاه دیگر نیز به این امکان مجهز هستند.
 

همه چیز درباره فرودگاه بین المللی امام خمینی

 

معرفی فرودگاه زاهدان و خرید بلیط هواپیما همراه با سپهرسیر


مشخصات فرودگاه بین المللی زاهدان

فرودگاه زاهدان از نوع عمومی است ولی در برخی موارد ممکن است به عنوان یک فرودگاه نظامی نیز به کار گرفته شود. هرچند پایگاه نظامی مجزا در این شهر وجود دارد. این فرودگاه در بلوار شهید مطهری شهر زاهدان قرار گرفته است. کد یاتای فرودگاه زاهدان HAZ و کد ایکائو آن HZIO است. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا ۱۳۹۱ متر است.

شرکت های هواپیمایی زیادی پروازهای خود را از این فرودگاه انجام می دهند. شرکت های هواپیمایی ایران ایر، آسمان ایرلاین، شرکت هواپیمایی ماهان و چند شرکت دیگر از جمله شرکت هواپیمایی عراق نیز در این فرودگاه نشست و برخواست دارند.

امروزه از فرودگاه زاهدان، پروازهایی به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمان، یزد، چابهار و گرگان صورت می گیرد. فرودگاه شهید بهشتی نژاد مشهد یکی از مقاصد اصلی پروازهای فرودگاه زاهدان است. همچنین فرودگاه مهرآباد تهران نیز به عنوان یکی از مقاصد سفر همیشگی مسافران زاهدانی به شمار می رود.

همچنین این فرودگاه دارای پروازهای بین المللی به دبی، دمشق، نجف، جده و بغداد است. البته از میان پروازهای بین المللی تنها پرواز دبی برنامه ای است.

به طور کلی در سال های اخیر بیش از ۴۱۵۰ پرواز در یک سال در این فرودگاه صورت گرفته که باعث جابجایی حدود ۴۸۵۷۴۰ مسافر شده است. این موضوع نشان دهنده حجم بالای خرید بلیط هواپیما از مبداء زاهدان به مقاصد مختلف است. همچنین این فرودگاه قابلیت پذیرش هواپیماهای باری را نیز دارد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه می توانید به سایت اصلی فرودگاه زاهدان مراجعه نمایید.

 

آشنایی با فرودگاه زاهدان

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range یکشنبه 18 فروردین 1398 remove_red_eye 2989 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0