{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه یزد

فرودگاه یزد یکی از فرودگاه های بزرگ ایران است که بیشتر به نام فرودگاه بین المللی شهید صدوقی  شناخته می شود. این فرودگاه در شهر یزد واقع شده است و در آن پروازهای زیادی از بزرگترین ایرلاین های ایرانی انجام می شود. با توجه به اینکه استان یزد یکی از استان های بزرگ ایران به شمار می رود، طبیعی است که ایرلاین های معتبر برای پرواز از این فرودگاه با یکدیگر رقابت داشته باشند. به همین علت فرودگاه یزد میزبان ایرلاین های مختلفی مثل ماهان ایر و ایرلاین آسمان است. در ادامه به معرفی فرودگاه بین المللی یزد می پردازیم. با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه یزد از سپهرسیر

یزد نه تنها از مهمترین شهرهای ایران از حیث اهمیت تاریخی و فرهنگی است بلکه این شهر یک میراث جهانی است که در فهرست یونسکو قرار دارد و درست به همین دلیل همیشه مورد توجه گردشگران بین المللی بوده است. بدیهی است که وجود فرودگاه بین المللی در چنین شهری از زیرساختهای حیاتی به شمار می رود و فرودگاه بین المللی یزد یکی از پرترافیک ترین فرودگاه های ایران است. در ادامه قصد داریم تا شما را با فرودگاه شهید صدوقی یزد بیشتر آشنا کنیم. 


معرفی فرودگاه یزد و خرید بلیط هواپیما از سپهر

 

با بهترین هتل های یزد آشنا شوید!

فرودگاه یزد کجاست؟

فرودگاه بین المللی یزد در قسمت غربی شهر یزد واقع شده و وسعت آن به ۵۷۵ هکتار می رسد. این فرودگاه از مرکز شهر یزد ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. زمین فرودگاه یزد به شرکت فرودگاه های کشور تعلق دارد. این فرودگاه به شهر شاهدیه و ایستگاه فرعی راه آهن از شمال منتهی می شود. همچنین به بلوار آزادگان از شرق، از غرب و جنوب غربی به جاده کنار گذر و از جنوب شرقی به جاده خضر آباد منتهی شده است.

تاریخچه فرودگاه بین المللی یزد

فرودگاه بین المللی یزد در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۴۸ افتتاح شد. این فرودگاه یکی از زیرمجموعه های اداره کل فرودگاه های استان یزد محسوب می شود و به همین دلیل دارای جایگاه ویژه ای است

شهر یزد جمعیت نسبتا کمی  دارد و جزو استان های کم جمعیت ایران محسوب می شود. با این حال گردشگران زیادی برای دیدن آثار تاریخی به این شهر مسافرت می کنند. همچنین مسافران می توانند پروازهای خود را از طریق فرودگاه بین المللی یزد انجام دهند. علاوه بر این مردم بسیاری از استان های کشور مانند خوزستان، به دلیل روابط تجاری سفرهای زیادی به این شهر دارند. به همین علت پرواز از فرودگاه اهواز به فرودگاه یزد و بالعکس برقرار شده است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم فرودگاه یزد جزو زیرمجموعه های فرودگاه های کشور است و از آن برای پروازهای مسافرتی و تجاری استفاده می شود. البته همانند برخی دیگر از فرودگاه های کشور، گاهی اوقات برای پروازهای آموزشی سپاه و ارتش و ارگان های مربوط به آنها کاربرد دارد.
 

سری به پربازدیدترین جاذبه های گردشگری یزد بزنید!


معرفی فرودگاه یزد همراه با سپهرسیر


شرایط پروازها در فرودگاه بین المللی یزد

فرودگاه بین المللی یزد از لحاظ ترافیک هوایی و مسافری در رتبه دهم کشوری قرار دارد. مشخص است که فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه مهرآباد تهران از شلوغ ترین فرودگاه های کشور هستند. بر اساس آمار بدست آمده، هر ساله از طریق فرودگاه یزد ۵۰ هزار مسافر وارد این استان می شوند و همچنین بیش از ۶ هزار پرواز در این فرودگاه با هدف مسافرتی و باربری صورت می گیرد.

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود از این فرودگاه برای پروازهای آموزشی، خلبانی و هوانوردی استفاده شود، شرایط آب و هوایی مناسب آن است. در این منطقه موانع طبیعی که بتواند کار پرواز را مختل کند وجود ندارد. همچنین این فرودگاه دارای موقعیت جغرافیای بسیار مناسبی است؛ در نتیجه بهترین گزینه برای فعالیت های نظامی است. 

علاقمندان به خلبانی می توانند در دوره های آموزشی این فرودگاه شرکت  کنند و از امکانات پروازی آن بهره ببرند. فرودگاه بین المللی یزد پتانسیل تبدیل شدن به یک پایگاه اصلی آموزش هوانوردی را دارد؛ زیرا دارای موقعیت مناسب پروازی است. از این نظر فرودگاه یزد با بسیاری از فرودگاه های کشور مثل فرودگاه اصفهان در حال رقابت است.

 

فرودگاه یزد و خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر


پروازهای فرودگاه بین المللی یزد

از فرودگاه یزد پروازهای داخلی بی شماری صورت می گیرد. خرید بلیط هواپیما مشهد، تهران، اهواز، کیش، بندرعباس و بسیاری از شهرهای دیگر از این فرودگاه امکان پذیر است. همچنین در فرودگاه یزد به جز پروازهای داخلی، پروازهای خارجی نیز انجام می شود. شهرهای نجف، بغداد، دمشق، جده و مدینه جزو شهرهایی هستند که هواپیمای آنها در فرودگاه یزد فرود می آید. البته برای انجام چنین پروازهایی از ایرلاین های خارجی و یا برخی ایرلاین های داخلی معتبر مثل ایران ایر یا ماهان ایر استفاده می شود.

پرواز مسیرهای مختلفی که از مقصد فرودگاه یزد به شهرهای مختلف انجام می‌شود، توسط ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی صورت می گیرد. شرکت ترکیش ایرلاینز یکی از شرکت های خارجی فعال در فرودگاه شهید صدوقی یزد است. بر اساس آمار بدست آمده، ۲۰ پرواز مسافری به صورت نشست و برخاست در فرودگاه یزد انجام می گیرد. البته این فرودگاه به عنوان قطب هیچ شرکت هواپیمایی و ایرلاین محسوب نمی شود.

پروازهایی که از فرودگاه بین المللی یزد به سمت تهران صورت می گیرد روزانه ۳ پرواز است که در دو نوبت صبح و یک نوبت بعدازظهر انجام می شود. از فرودگاه یزد ۶ پرواز در هفته به مشهد و ۳ پرواز به سمت عتبات عالیات برقرار است. البته مسئولان فرودگاه تلاش دارند که بر حجم این پروازها افزوده شود. استقبال زیاد برای خرید بلیط هواپیما مشهد از یزد باعث شده تا این نیاز حس شود.

به طور میانگین در هفته از این فرودگاه ۱۱۰ پرواز صورت می پذیرد. با رایزنی هایی که صورت گرفت، در حال آماده سازی مسیر یزد به زاهدان در این فرودگاه هستند. فرودگاه زاهدان تلاش می کند تا زیرساخت های لازم را برای برقراری این ارتباط با فرودگاه یزد مهیا کند. مسیر هوایی که می تواند برای آبادانی زاهدان تاثیرگذار باشد.
 

غذاهای خوشمزه یزدی که باید آن را امتحان کنید!

 

خرید بلیط هواپیما به مقصد یزد و  فرودگاه یزد

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی یزد

برای اینکه به فرودگاه یزد دسترسی پیدا کنید باید از طریق درب اصلی که در ضلع شرقی بلوار آزادگان قرار دارد به این فرودگاه بروید. در این مسیر ترافیک خاصی وجود ندارد به همین دلیل به راحتی می توانید به فرودگاه بین المللی یزد برسید. یکی از روش هایی که می توانید به راحتی به این فرودگاه دسترسی پیدا کنید استفاده از تاکسی های داخل شهر است و همچنین برای رفتن از فرودگاه به داخل شهر می توانید از تاکسی های محوطه فرودگاه و ترمینال های فرودگاه استفاده کنید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی یزد

فرودگاه بین المللی یزد جزو فرودگاه های همگانی  است. این فرودگاه دارای کد یاتای AZD و کد ایکائو OIYY است و ارتفاع آن  از سطح دریا به ۱۲۳۶ متر می رسد. برای اینکه بتوانید با اطلاعات پرواز  این فرودگاه  تماس بگیرید باید شماره ۱۹۹ را شماره گیری کنید و حتی می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی یزد یعنی yazd.airport.ir مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما از فرودگاه یزد نیز به سادگی و از طریق سایت و اپلیکیشن سپهرسیر امکان پذیر است. تنها با چند کلیک امکان خرید بلیط ارزان برای شما مهیا و فراهم است.
 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range شنبه 17 فروردین 1398 remove_red_eye 2871 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0