{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، سفر به شمال با خرید بلیط هواپیما

سفر به شمال ایران یکی از جذاب ترین مناطق سفرهای ایرانی ها است. منطقه ای که جذابیت های آن تمام شدنی نیست و به همین علت همواره مورد توجه گردشگران بسیاری از هر کجای کشورمان قرار دارد. از رشت و بندر انزلی تا ساری و گرگان، جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده اند. به همین علت است که تعطیلات شمال کشور و حتی آخرهفته ها، شلوغ و پر ترافیک می شود. با این حال با خرید بلیط هواپیما به مقصد شهرهای شمالی، می توانید بدون دغدغه ترافیک و خیلی سریع تر به مقصد مورد نظرتان برسید. ما مجله سپهرسیر همراه شوید تا با هم به شمال کشورمان سفر کنیم. 

سفر به شمال با خرید بلیط هواپیما

شمال کشور به ویژه در تابستان، طرفداران زیادی دارد. نزدیکی به پایتخت یکی از دلایل استقبال بالا از این مقصد است. با این حال بسیاری از خانواده ها از کیلومترها دورتر برای بازدید از  جاذبه های گردشگری شهرهای شمالی، راهی این منطقه می شوند. اگرچه اداره راهداری کل کشور تلاش دارد تا جای ممکن ساماندهی مناسبی ایجاد کند؛ اما ترافیک مشکل همیشگی جاده های شمالی کشور است.

هرچند خرید بلیط هواپیما به مقصد شمال طرفداران زیادی دارد؛ اما هنوز ناشناخته است! شاید اگر به تفریحات و جاذبه های موجود در شهرهای شمالی توجه داشته باشید، حتما بیخیال جاده می شوید. کافی است سفر به شمال را با هواپیما تجربه کنید و به جای هدر دادن وقت در جاده، از طبیعت شهرهای شمالی و ساحل زیبای این منطقه لذت ببرید.

در این مطلب سعی شده به صورت مختصر به برخی جذابیت های شهرهای شمالی کشور اشاره شود تا بیشتر با جاذبه ها و تفریحات این خطه سرسبز آشنا شوید.
 

خرید بلیط هواپیما و سفر به شمال

غذاهای خوشمزه شمالی

یکی از جاذبه های همیشگی گردشگری، خوراکی های خوشمزه هر شهر یا منطقه است. با این حال، غذاهای شمالی و رستوران های شمالی آنقدر پرآوازه هستند که عده ای را تنها برای خوردن این خوراکی ها به شمال کشور بکشاند. با سفر به شمال می توانید بهترین غذاهای شمالی را که توسط سرآشپزهای بومی تهیه شده اند تهیه کنید. بسته به اینکه در کدام شهر قرار دارید، انتخاب بهترین رستوران کار سختی نیست. می توانید با یک جستجو ساده، بهترین ها را پیدا کنید.

برخی از غذاهای خوشمزه شمالی که در شهرهای مختلف می توانید در رستوران های سنتی یا حتی رستوران های مدرن میل کنید عبارتند از:

  • کباب ترش
  • مرغ ترش
  • کال کباب
  • میرزا قاسمی
  • ترشی تره
  • باقالا قاتوق
  • ناردونی
  • اسپانساک

رستوران های مختلفی نیز در شمال وجود دارد که می توانید به آن ها سر بزنید. اگر در اطراف شهرهایی مثل رامسر بودید، حتما به سراغ رستوران خاور خانم بزنید. میل کردن غذاهای اصیل و خوشمزه شمالی با تماشای منظره جنگل و دریا، ویژگی این رستوران رویایی است.

 

این هم فهرستی از بهترین رستوران های ساری
 

غذاهای خوشمزه شمال ایران بعد از خرید لبط هواپیما


تفریحات ساحلی در شمال ایران 

یکی از جاذبه های گردشگری در شمال کشورمان،  تفریحات آبی در کنار ساحل دریاچه خزر است. انواع بازی های آبی در کنار سواحل مختلف شمال کشور تعبیه شده که شما با مراجعه به کلوپ های مختلف می توانید از آن ها استفاده کنید. ممکن است برخی از این تفریحات در مناطق خاصی از یک شهر یا منطقه وجود داشته باشد. اگر تفریح خاصی مد نظر شماست حتما قبل از وارد شدن به یک مجموعه و پرداخت هزینه ورودی، در مورد وجود یا عدم وجود آن سوال بپرسید.

برخی از تفریحات آبی سواحل شمال که به سادگی و با خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه در اختیار شما قرار می گیرد عبارتند از:

  • جت اسکی
  • بنانا
  • شاتل
  • چتر باراسل
  • قایق تندرو
  • کیبل اسکی

در سفر به شمال، لذت این تفریحات جذاب را تجربه کنید. نکته مهم، قیمت هر کدام از این تفریحات است. با جستجویی ساده در اینترنت می توانید قیمت معمول این تفریحات را مشاهده کنید. علاوه بر این در برخی مواقع سال، امکان خرید با تخفیف این تفریحات در سایت های تخفیف گروهی مثل نت برگ و تخفیفان وجود دارد.

 

تفریحات ابی دریای شمال ایران با خرید بلیط هواپیما


جنگل نوردی در منطقه هیرکانی

ایران کشوری با اقلیم آب و هوایی متفاوت است. اگرچه در شمال و جنوب آن دریا وجود دارد؛ اما کمتر نقطه ای همچون شمال کشور، جنگل هایی به این زیبایی به خود دیده است. تقریبا در تمامی شهرهای شمالی، جنگل وجود دارد. در واقع می توان گفت آنچه شمال ایران را خاص کرده، دریا نیست؛ بلکه جنگل های فراوان و متنوع این خطه است.

در سفر به شمال حتما برنامه دقیقی برای جنگل نوردی داشته باشید. سر زدن به جنگل های زیبای هیرکانی در منطقه شمال کشورمان، سفر شما را با طراوت و لذت بخش می کند. البته حتما به زمان ورود و خروج از جنگل توجه کنید و سعی کنید شب ها در جنگل نمانید. مگر اینکه مراکز حفاظت شده ای که مخصوص مسافران است را برای اقامت در نظر گرفته باشید. لازم به تذکر نیست که روشن کردن آتش در جنگل ممکن است باعث بروز فاجعه شود؛ پس حتما مراقب باشید.

جنگل های مختلفی در استان های شمالی کشور وجود دارد. در مازندران جنگل دالخانی یکی از معروف ترین و خاص ترین جنگل هایی است که نباید در سفر به شمال آن را از دست بدهید. علاوه بر این جنگل های اطراف شهرستان نور نیز بسیار جذاب و تماشایی است. اگر با خرید بلیط هواپیما راهی رشت شده اید نیز می توانید به پارک جنگلی سراوان بروید و در یک محیط حفاظت شده و مطمئن به جنگل گردی بپردازید.
 

جنگل گردی در شمال ایران بعد از خرید  بلیط هواپیما


طبیعت بکر روستاهای شمال

اگرچه شهرهای شمالی جاذبه های خاص خود را دارند؛ اما سر زدن به طبیعت بکر شمال، حال و هوای بهتری به شما می دهد. روستاهای مختلف در استان های شمالی در دل جنگل و کوه، لحظات فراموش نشدنی برای شما به همراه خواهند داشت. از اولسبلانگاه در گیلان گرفته تا سوادکوه در مازندران و بسیاری از روستاهای جذاب و تماشایی گرگان، همگی پذیرای مسافران هستند.

اگر با خرید بلیط هواپیما راهی شمال شده اید، به راحتی می توانید با استفاده از کرایه خودرو به مناطق اطراف سر بزنید. در واقع بهتر است به جای معطل ماندن در ترافیک رفت و برگشت جاده های شمال، هزینه خود را صرف گشت و گذار در دل طبیعت این منطقه کنید. مطمئن باشید لذت بیشتری خواهید برد.
 

طبیعت بکر روستای شمال با خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر


سوغاتی های شمالی

یکی از لذت های سفر، خرید سوغاتی است. هر کدام از سه استان شمالی کشور، سوغاتی های مخصوص به خود را دارند. از سوغاتی های خوراکی مثل انواع مربا، ترشیجات، چای، برنج و... گرفته تا صنایع دستی به ویژه انواع حصیر، گلیم، روسری و... همگی پرطرفدار هستند. بسته به اینکه با خرید بلیط هواپیما راهی کدام یک از شهرهای شمالی شده اید، می توانید بهترین سوغاتی ها را خریداری کنید. حتما قبل از سفر، بودجه ای را برای این کار مد نظر قرار دهید. سوغاتی های خوش رنگ و لعاب شمال، قطعا شما یا خانواده را مجذوب خود خواهد کرد.

 

با بهترین سوغاتی های رشت آشنا شوید

 

خرید سوغاتی های شمال بعد از خرید لبط هواپیما و سفر به شمال


خرید بلیط هواپیما برای سفر به شمال

حال که با برخی از جذابیت های شمال کشور آشنا شدید، بهتر است به فکر رزرو بلیط هواپیما باشید. همانند جاده های شمالی، صف خرید بلیط هواپیما به مقصد شهرهای شمالی کشور نیز بسیار طولانی است! بهتر است از چند هفته قبل برای خرید بلیط اقدام کنید تا خیالتان از قطعی بودن سفرتان راحت باشد.

مجموعه سپهرسیر ارائه دهنده انواع بلیط هواپیما به مقصد شمال است. شما می توانید با مراجعه به سایت سپهرسیر یا اپلیکیشن این مجموعه، به صورت آنلاین اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید از بین هتل های معروف شمال کشور، به صورت اینترنتی رزرو خود را انجام دهید. البته پیشنهاد می کنیم ابتدا بلیط را خریداری کرده تا از سفر خود مطمئن باشید و سپس به رزرو اینترنتی هتل اقدام کنید.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range پنجشنبه 30 خرداد 1398 remove_red_eye 4074 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0