{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، شناخت وظایف مهمانداران و خرید بلیط هواپیما از بهترین هواپیمایی

وظیفه مهماندار هواپیما چیست؟ | خرید بلیط هواپیما چارتر از سپهرسیر

وظیفه مهماندار هواپیما از مهمترین وظایف کادر پرواز در یک ایرلاین است. مهماندار هواپیما به نوعی سفیر بین خطوط هواپیمایی و مشتریان است که باعث می‌شوند مسافران در حین پرواز احساس آرامش بیشتری کنند. مهمانداران از موثرترین کارکنان در حین پرواز می‌باشند که مسئول ارائه گزارش از روند فعالیت‌ها و اتفاقات به وجود آمده و موجودی اقلام و خوراکی‌ها در طول پرواز اند. اما مهمترین وظیفه مهماندار هواپیما تامین امنیت مسافرین و دادن احساس آرامش به آن‌ها در طول پرواز است. البته تامین امنیت اصلی نیز توسط نیروهای امنیتی که در هر پرواز وجود دارند، انجام می‌شود و مهماندار به نوع امنیت داخلی و روانی مسافران را نیز تامین می کنند   با سپهرسیر همراه باشید تا شما را با شرح وظایف مهمانداران هواپیما آشنا کنیم .

 

وظایف مهماندار هواپیما - خرید بلیط هواپیما با سپهرسیر

شرح وظایف مهمانداران هواپیما

مهمانداران و خدمه برای اینکه بتوانند احساس راحتی بیشتری را به مسافران انتقال دهند، باید دوره‌های آموزشی متعددی را در خصوص آموزش مهمانداری و روانشناسی به مسافران، پشت سر بگذارند. با شناخت این وظایف و انتخاب ایرلاین مناسب و خرید بلیط هواپیما از بهترین خدمات برخوردار شوید.

وظیفه مهماندار هواپیما قبل از پرواز و هنگام ورود مسافران آغاز می شود. آن‌ها به مسافران در پیدا کردن صندلی و قراردادن وسایل و بارشان در قسمت بار داخلی بالای کابین  کمک می کنند. همچنین برای راحتی حال مسافران اقدام به توزیع وسائل راحتی مانند بالشتک، پتو یا ماسک می کنند البته این باید به درخواست خودتان باشد. بعضی از خطوط هوایی برای سرگرم شدن مسافران در پروازهای طولانی مدت، اقدام به توزیع مجله و روزنامه می کنند که این نیز از وظایف مهمانداران است.

 

اگر قصد دارید همراهِ کودکتان سفر کنید خواندن مقاله "نکات مهم در خرید بلیط هواپیما برای کودکان" را به شما توصیه می کنیم.

 

وظایف مهماندار هواپیما - خرید بلیط هواپیما با سپهرسیر

 

زمان پرواز در وظایف یک مهماندار تاثیرگذار است

بسته به طول پرواز، وظیفه مهماندار هواپیما کمی متفاوت است. منظور از این تفاوت در نحوه و نوع ارائه خدمات به مسافران است. در پروازهای طولانی، مهمانداران اقدام به توزیع بیش از یک وعده غذایی بین مسافران می کنند. همچنین همان طور که بیان شد یکی از وظایف مهمانداران پاسخ به درخواست مسافران در حین پرواز است. این درخواست‌ها می تواند غذا، نوشیدنی، روزنامه یا هر چیز دیگری باشد که  راحتی و رضایت خاطر مسافرات را به دنبال دارد. البته به شرطی که خواسته مسافران خلاف قوانین پروازی نباشد.

آن‌ها رابط میان خطوط هواپیمایی و مسافران هستند. این مسئولیت کمتر در وظایف مهماندار هواپیما به چشم می آید ولی یکی از مهمترین وظایف و کارهای آنها است. مهمانداران  باید در جلسات پروازشرکت کنند تا از آخرین برنامه ها و علوم مدیریتی جدید قبل از هر پروازی آگاهی لازم را به دست بیاورند. چرا که شرایط هر پرواز متفاوت است.

یک مهماندار هواپیما باید بتواند در صورت کمبود غذا یا هرگونه اقلام دیگر، به گونه ای مدیریت کند که باعث آزرده خاطر‌شدن مسافران نشود. در طول پرواز، این وظیفه مهماندار است که انواع اقلام اضافه بر بار را مانند نوشیدنی، هدست و غیره را به مسافران به فروش برساند. همچنین او باید بتواند درشرایط بحرانی، وضعیت موجود در پرواز را به خوبی مدیریت کند و در پایان پرواز هم  به مسئول خطوط هوایی خود، گزارشی کامل ارائه دهد.

 

وظایف مهماندار هواپیما - خرید بلیط هواپیما با سپهرسیر

 

اولویت نخست هر مهماندار هواپیما، تامین امنیت مسافران در حین پرواز است. آن‌ها باید با استفاده از ویدئوهایی که از قبل تهیه شده است یا به صورت گفتاری، آموزش‌های لازم برای استفاده از دستگاه‌های اورژانسی را به مسافران بدهند. همچنین مسئولیت بررسی امنیت درب‌ها و موجود بودن تمامی اقلام اورژانسی مورد نیاز در حین پرواز برعهده مهماندار می‌باشد.

بسته شدن کمربندهای ایمنی، بررسی حال مسافران حساس از جمله کارهایی است که باید برای تامین امنیت مسافران انجام شود. همچنین در صورت مشاهده هرگونه برخورد یا ناهنجاری از  سوی مسافرین، او باید سریعا به مسئول امنیت هواپیما گزارش دهد.

 

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه موقعی است؟ این مقاله شما را در خرید بلیط هواپیما راهنمایی می کند.

 


موارد اورژانسی در وظایف یک مهماندار

در مواقع اورژانسی، مهماندار هواپیما مسئول کمک به مسافران است. حال ممکن است که این مربوط به یک اتفاق خیلی ساده باشد مانند حالت تهوع یک مسافر به خاطر پرواز یا اینکه حال یک مسافر به طور کلی بد شود مثلا مسافری در پرواز سکته کند یا خانم بارداری موقع زایمانش شود.

مهماندار در مواقع اورژانسی سریعا باید به مسئول امنیت و همچنین خلبان گزارش دهد  در صورت صلاحدید، خلبان مجبور به فرود اضطراری در یکی از فرودگاه ها می‌شود. برای همین است که مهمانداران دوره‌های کمک‌های اولیه را حتما باید بگذارند.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range شنبه 19 خرداد 1397 remove_red_eye 4073 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 1
behnam :

شرایط مهمانداری هواپیما رو چطور بفهمیم ؟

مدیر سایت :

سلام دوست عزیز برای اطلاع از شرایط آموزش و استخدام به عنوان مهماندار هواپیما باید اطلاعیه های ایرلاین های مختلف و سازمان هواپیمایی کشوری رو دنبال کنید و در زمان مناسب برای حضور در دوره های آموزشی اقدام کنید. موفق باشید!