{{ctrl.notification}}
سپهرسیر،بهترین و معروف ترین موزه های تاریخ طبیعی جهان را بشناسید

موزه های تاریخ طبیعی جهان به معرفی میراث طبیعی نواحی مختلف کره زمین می پردازد. آنچه که در یک موزه تاریخ طبیعی در معرض نمایش عموم قرار می گیرد اطلاعات بسیار مهمی از سیر تاریخ طبیعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان بپردازیم. با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین و معروف ترین موزه های تاریخ طبیعی جهان در مجله سپهرسیر

اگر علاقه زیادی به تاریخ جهان، طبیعت، حیوانات عظیم الجثه و انسان های اولیه دارید، موزه های تاریخ طبیعی می تواند مکان جالب و شگفت انگیزی برای شما باشد. اگرچه در ایران نیز موزه های تاریخ طبیعی از پرطرفدارترین موزه ها به حساب می آیند؛ اما منطقی است که موزه های خارجی می توانند جذابیت فوق العاده ای برای ما ایرانیان داشته باشند. با این حال می توانید در بین بهترین موزه های اصفهان، موزه های شیراز و چند شهر دیگر، موزه های تاریخ طبیعی ایران را مشاهده کنید.

علاوه بر ایران، در جهان موزه های تاریخ طبیعی زیادی وجود دارد که نمونه های با ارزشی در آنها نگهداری می شود. هرچند تنوع هر کدام از این موزه ها وابسته به اقلیم و تاریخ کشور مربوط دارد، اما برخی از این موزه ها برای گردشگران دنیا هیجان انگیزتر بوده اند. با این حال توصیه می کنیم اگر با خرید بلیط هواپیما به کشورهای مختلف مراجعه کردید، حتما سر زدن به موزه تاریخ طبیعی آن کشور را در برنامه سفر خود قرار دهید.
 

بهترین موزهه ای طبیعی تاریخ جهان-خرید بلیط هواپیما

 

سپهر اَپ
یک مرجع کامل برای یک سفرعالی 
پرواز، قطار، هتل، تور، اتوبوس با امکان استرداد آنلاین

همین الان دانلودش کن

موزه تاریخ طبیعی آمریکا

در موزه تاریخ طبیعی آمریکا می توانید شاهد تاریخ بزرگترین پستانداران در کل تاریخ دنیا باشید. در حقیقت داخل یک سالن می توان تمام این موارد را در کنار هم دید. این موزه جزو شگفت انگیزترین موزه‌های تاریخ طبیعی جهان و یا حتی از بهترین موزه های دنیا به شمار می‌رود. از ویژگی ‌های این موزه وجود صحنه های واقعیت گرا است به طوری که بیننده به صورت عینی بتوانند شاهد اکوسیستم های جهانی باشد.

موزه تاریخ طبیعی آمریکا که در شهر نیویورک واقع شده در شروع کار تنها کلکسیون های جمع آوری شده ای توسط طبیعت گردان، کاشفان، دانشمندان و محققان بود. امروزه حدود ۳۲ میلیون نمونه در این موزه وجود دارد.
 

l,موزه تاریخ طبیعی آمریکا-خرید بلیط هواپیما


موزه تاریخ طبیعی لندن

از جمله مشهورترین و بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان می توان به موزه تاریخ طبیعی لندن اشاره کرد. از ویژگی های جالب این موزه نگهداری از اسکلت دایناسورهای بزرگی است که از عجایب تاریخ گذشته زمین هستند. برای کسانی که علاقه زیادی به بازدید از اسکلت دایناسورها دارند این موزه می تواند بسیار جالب توجه باشد. تمرکز این موزه بر روی نمونه های دیرینه شناسی، زیست شناختی و گیاهی بوده است.

موزه لندن دارای آرشیو و کتابخانه ای فعال در زمینه تحقیقات علمی و تاریخ علم بوده و از این جهت برای پژوهش های تاریخی مکان مناسبی است. عظمت نمونه های نگهداری شده در موزه تاریخ طبیعی لندن بازدیدکنندگان را به شگفتی وا می دارد. اگر با خرید بلیط هواپیما راهی لندن شده اید، بد نیست سری هم به این موزه بزنید.
 

موزه تاریخ طبیعی لندن-خرید بلیط هواپیما


موزه تاریخ طبیعی مرکز ریشه ها

در کشور آفریقای جنوبی و شهر ژوهانسبورگ، موزه تاریخ طبیعی مرکز ریشه‌ها قرار دارد. طراحی محیط این موزه به گونه‌ای انجام شده که بازدیدکنندگان شاهد روند تکامل انسان در محیطی صمیمی و راحت باشند.

از مهم ترین مجموعه های این موزه می توان به ابزارهای دست ساز و سنگی ساخته شده توسط انسان های اولیه اشاره کرد. در این موزه هم اسکلت دایناسور وجود دارد. همچنین می توانید شاهد تحقیقات انجام شده بر روی این اسکلت ها باشید. این موزه از موزه های مورد توجه سازمان ملل متحد است.
 

موزه تاریخ طبیعی مرکز ریشه ها-جاذبه ای باورنکردنی از تاریخ-خرید بلیط هواپیما


موزه تاریخ طبیعی موسسه اسمیتسونیان

در شهر واشنگتن دی سی و در سال ۱۸۴۶ موزه ای به نام موسسه اسمیتسونیان افتتاح شد. وجود ۱۳۸ میلیون نمونه طبیعی در این موزه باعث جذب ۳۰  میلیون بازدید کننده در سال شده است. سالن جدید این موزه که در آن می‌توان شاهد ۶ میلیون سال تکامل انسانی بود در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد که سالن دیوید اچ کوچ نام دارد. به همین دلیل در این موزه امکان دنبال کردن سیر تکامل انسان مطابق با اکتشافات و تحقیقات باستان شناسی وجود دارد.

از ویژگی های دیگر این موزه تاریخ طبیعی می‌توان به وجود فسیل هایی از انسانهای اولیه اشاره کرد که جان گورچه هنرمند معروف، ساخت و طراحی این فسیل ها را مطابق با مطالعات باستان شناسی انجام داده است. گردشگران علاقه مند به موزه سعی می کنند با خرید بلیط هواپیما به مقصد واشنگتن، سری هم به این موزه جذاب بزنند.


موزه تاریخ طبیعی سیرتکامل انسان در اسمیتسونیان-خرید بلیط هواپیم


موزه تاریخ طبیعی فیلد

در ایالت ایلینویز شهر شیکاگو آمریکا موزه ای به نام موزه تاریخ طبیعی فیلد قرار دارد. این موزه با جمع آوری حدود ۲۴ میلیون گونه مختلف در مجموعه خود، از جمله بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان به شمار می رود. به دلیل بالا بودن تعداد نمونه‌های نگهداری شده در این مجموعه، ساعت ها می توان در این موزه گشت و از نمونه های مختلف آن دیدن کرد. اسکلت ها، اشیای تاریخی و توضیحاتی که در مورد هرکدام وجود دارد، می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. یکی از مهم ترین و شگفت انگیز ترین اشیای تاریخی که در موزه تاریخ طبیعی فیلد نگهداری می شود سو است. سو نام اسکلت دایناسور تیرکس بوده که معروف ترین دایناسور دنیا محسوب می شود. در حقیقت سو از جمله مشهورترین و کامل ترین اسکلت های دایناسوری است که وجود دارد. سر هم بندی این مجموعه اسکلت در سال ۲۰۰۰ انجام شد و پس از آن بازدید عموم از آن آغاز گردید.

از نمایش اسکلت این دایناسور در موزه تاریخ طبیعی فیلد یک دهه و نیم می‌گذرد که نقطه عطفی برای این موزه به شمار می رود. این دایناسور دارای ارتفاع  ۴۲ فیتی بوده و وضعیت آن به گونه ای است که تصور می کنید در حال صحبت کردن با شماست.
 

جاذبه ی گردشگری موزه تاریخ طبیعی فیلد-خرید بلیط هواپیما


موزه تنوع زیستی بیوتی ونکوور

در شهر ونکوور کشور کانادا موزه تنوع زیستی بیوتی قرار دارد که از جمله بهترین موزه های تاریخ طبیعی جهان محسوب می شود. با وجود اینکه این موزه در برابر موزه های دیگر کوچک است؛ اما نمونه های نگهداری شده در آن مانند گنجینه ارزشمندی هستند که بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. جمع آوری نمونه های بی نظیری از تاریخ در این موزه آن را به محیطی مناسب برای انجام تحقیقات باستان شناسی تبدیل کرده است.

اگر با خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه ونکوور زمانی برای موزه گردی در این شهر داشتید، موزه بیوتی می تواند گزینه مناسبی به حساب آید. با توجه به اینکه زیربنای این موزه نسبت به موزه های دیگر کوچکتر است، طراحی‌ آن به گونه ای انجام شده که از همه فضای آن استفاده مفیدی شود. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نمونه های نگهداری شده در این موزه، اقداماتی امنیتی در نظر گرفته شده است. از جمله مهم ترین و ارزشمندترین نمونه های این مجموعه، می توان به اسکلت وال آبی بزرگ اشاره کرد. این اسکلت از سقف سالن اصلی موزه آویزان شده و جلوه خاصی به سالن بخشیده است.
 

موزه تنوغ زیستی بیوتی ونکوور-خرید بلیط هواپیما

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range شنبه 23 شهریور 1398 remove_red_eye 4402 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0