{{ctrl.notification}}
شگفت انگیز ترین غارهای دنیا

معرفی شگفت انگیزترین غارهای جهان بهانه خوبی است تا با زیبایی های طبیعت سحرانگیز بیشتر آشنا شویم و در برابر شکوه و عظمت آفرینشِ خداوند سر تعظیم فرود بیاوریم. در این مقاله قصد داریم بعضی از باشکوه ترین و زیباترین غارهای جهان را به شما معرفی کنیم. با سپهرسیر همراه شوید. 

شگفت انگیزترین غارهای دنیا

غارها از زیباترین جاذبه های طبیعی جهان هستند. جلوه ای سحرانگیز از آفرینش جهان هستی و زیبایی های آن. اما هر  یک ویژگی های خود را دارند: گاهی بر فراز کوهی پدید آمده اند و گاهی در دل زمین. گاهی حاصل فرسایش آب و باد هستند و گاهی ناشی از فعالیت های تکتونیکی زمین.

در سرتاسر جهان غارهای بسیاری وجود دارند که شاید بعضی از آنها را در فیلم های مستند دیده باشید اما هرگز تجربه رفتن در دل زمین یا بلندای کوه و رو به رو شدن با دنیایی که تصورش را هم نمی‌کنید، بسیار هیجان انگیز باشد. 

هر غار زیبایی منحصر به خود را دارد و عظمت زمین و زیبای‌هایش را به انسان‌ گوشزد می کند. شاید طبیعت می خواهد ضعف انسان را به روی او بیاورد. در ادامه قصد داریم بعضی از معروف‌ترین غارهای  دنیا را به شما معرفی کنیم.  یادتان باشد که برای بازدید از بیشتر این غارها باید از سطح آمادگی جسمانی نسبتا خوبی  برخوردار باشید  تا از پس مسیرهای سخت کوهستانی یا دالان های پرپیچ و خم غارها برآیید. داشتن تجهیزات کوهنوردی و غارنوردی نیز در بعضی از این غارها ضروری است. 

عجیب ترن غارهای دنیا همراه با سپهرسیر

غار کریستال مکزیک

غار کریستال مکزیک در سال 1910 کشف شد. این غار، کریستال‌های عظیم الجثه با ارتفاعی نزدیک به 2 متر را در خود جای داده است.  در بعضی از قسمتهای  غار که بعدها کشف شده اند، کریستال‌هایی با طول 12 متر هم وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که این غار همچنان هم فعال است و اگر شرایط آب و هوایی فراهم باشد،  کریستال‌های آن به رشد خود ادامه می دهند.  در بین غارهای کریستالی دنیا،  غار مکزیک  همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

برای ورود به این غار حیرت آور، باید لباس‌های مخصوص غارنوردان را به تن کنید. البته زمان بازدید از آن بسیار کوتاه است؛ چرا که دمای هوا در این غار 59 درجه سانتی گراد است و هیچ گردشگری نمی تواند این دما را برای مدت طولانی تحمل کند. 

 

غار کریستال یکی از شگفت انگیز ترین غارهای دنیا همراه با سپهرسیر

 

غار آلگارو در کشور پرتغال

غار آلگارو از برخورد امواج با  صخره های عظیم الجثه  ساحل شکل گرفته است. برای بازدید از این غار، نیاز نیست به دل زمین فرود آیید و یا بر بلندای کوه بروید. بلکه بهترین راه برای دیدن این غار از راه دریا با استفاده از قایق است.  غار آلگارو از جمله زیباترین  جاذبه‌های گردشگری آلگارو در کشور پرتغال است. شاید بارها تصاویر زیبایی از این غار را دیده باشید اما در  سفر به کشور پرتغال و شهر آلگارو می‌توانید به این غار آهکی رفته و از تماشای آن لذت ببرید.

 

برای اطلاع از تورهای لحظه آخری سپهرسیر همین حالا اقدام کنید. 

 

غار آلگارو در پرتغال شگفت انگیز ترین غار دنیا

 

غارهای یخی آلاسکا

در منطقه آلاسکا که یخچال‌های عظیم آن باعث شهرتش شده،  به سبب ذوب شدن برف‌ها و توده های عظیم یخ، حفره های بی نظیری در دل زمین ایجاد شده است. این غارها که از یخ شاخته شده اند گاه مناظر بسیار چشم نوازی دارند به طوری که در نوع خود منحصربفردند. غار یخی آلاسکا دارای تغییرات آب و هوایی چندانی نیست و در تمام طول سال قابلیت بازدید  را دارد. تمام این غار از یخ پوشیده شده و نور را در خود انعکاس می‌دهند که به زیبایی این غار می‌افزاید.

 

بازدید از غار یخی آلاسکا با تور ارزان قیمت سپهرسیر

 

غار فینگالز اسکاتلند

غار فینگالز بسیار متفاوت از غارهای دیگر است. این غار ستون‌های شش ضلعی عظیمی دارد که به صورت طبیعی ایجاد شده‌اند.  غار فینگالز در کنار دریا قرار گرفته و انعکاس صدا از ویژگی های آن است. پخش صدا در غار و همچنین ظاهر با عظمت و عجیب آن، حس هیجان و کنجکاوی را در گردشگران بر می انگیزاند.  غار فینگالز در دل صخره‌های بلند با نمایی خاص قرار گرفته  و شکل عجیب سنگ‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها در کنار هم، منظره بی نظیری را به وجود آورده است.

 

دیدنی غار فینگالز اسکاتلند در سپهرسیر

 

غار گراتو پالات سیزی ایتالیا

یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا سفر به روستای پولاین یانو است. اهالی این روستا غاری زیبا به نام گراتو که در ساحل این منطقه قرار داشته را به یک رستوران دریایی تبدیل کرده اند. شاید در غارهایی که تاکنون بازدید کرده اید تنها به گشت و گذار و بازدید از چشم اندازهای آن پرداخته باشید اما در این غار می توانید نشستن در کنار دریا و شنیدن صدای امواج را تجربه کنید و غذای دلخواهتان را همراه با استشمام نسیم دریا میل کنید. 

 

غار گراتو پالات سیزی ایتالیا، غاری برروی اقیانوس

 

غارهای وایتومو نیوزیلند

مجموعه غارهای پیوسته و مرموز وایتومو در زیر روستایی با همین نام  در کشور نیوزلند واقع شده اند. در این غار نورهای بسیاری زیبایی می‌بینید که گویی سقف این غارها را چراغانی کرده‌اند. در حالی که این نورها ناشی از وجود کرم های شی تابی است که در سقف غار زندگی می کنند.

این کرم‌های شب تاب به غار وایتومو زیبایی خاصی داده‌اند و آن  را به شگفتی های جهان  تبدیل کرده‌ اند.  این گونه از کرم‌های شب تاب که در غار وایتومو زندگی می‌کنند مختص کشورهای نیوزیلند واسترالیا است و در هیچ جای دیگری از دنیا دیده نمی شود. 

 

غار وایتومو نیوزلند مرموز ترین غار دنیا

 

غار سون دونگ ویتنام

غار سون دونگ بزرگترین غار  دنیا است که در کشور ویتنام قرار دارد. این غار  که برای اولین بار در سال  2010 کشف شده است،  از چندین بخش مجزا تشکیل شده و در دل خود  جنگل، رودخانه، آبشار و حتی پوشش گیاهی ناشناخته ای دارد. در این غار فسیل‌های جانداران زیادی دیده می شود. 

بازدید از غار سون دونگ افق‌های جدیدی از شکوه طبیعت را  بر روی انسان باز می‌کند و این فکر به ذهن هر بیینده‌ای نقش می‌بندد که زیبایی و شگفتی دنیا تمامی ندارد و در دل زمین دنیایی شگفت آور و زیبا جای گرفته است. طبیعت اطراف این غار همچنان بکر و دست نخورده است و بازدید از آن برای  گردشگران ماجراجو بسیار مهیج  خواهد بود. در غار سون دونگ  یک بخش بسیار شگفت انگیز دیگری نیز  وجود دارد که به بخش مرواریدی غار مشهور است. 

 

غار سون دونگ ویتنام بزرگترین غار دنیا

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما 

ثبت نظر
chat 0