معایب خرید اینترنتی بلیط هواپیما | خرید بلیط هواپیما لحظه آخری از سپهرسیر
امروز در تحریریه سپهرسیر قصد داریم که در خصوص معایب خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای شما صحبت کنیم. هرچند ممکن است که این معایب خیلی چشمگیر نباشند ولی دانستن آنها به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید خرید خود را مدیریت کنید. البته پیش از آن که به دنبال معایب خرید اینترنتی باشید پیشنهاد می کنیم با مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنا شوید.
همه این صحبت ها و توصیه های برای افرادی است که به اینترنت دسترسی دارند پس اگر اهل اینترنت نیستید یا در مکانی زندگی میکنید که دسترسی شما به اینترنت کم یا محدود، باید به صورت سنتی خرید خود را انجام دهید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو آنلاین تور و هتل به اولین چیزی که نیاز دارید، اینترنت است. متاسفانه این یکی از معایبی کار است چرا که نمی توان به صورت آفلاین بلیطها را خریداری یا رزرو نمود، زیرا ظرفیت آنها در هر لحظه تغییر میکند.
از مزایای رزور آنلاین بلیط این است که دیگر شما از طرف کارمند تور مجبور به انتخاب بلیط مورد نظرتان نمی شوید و خودتان انتخابتان را مدیریت می کنید، اما از معایب آن باید گفت که دیگر کسی نیست که شما را راهنمایی کند و صفر تا صد کار را باید خودتان انجام دهید. اطلاعات کارمندان آژانس در مورد تمامی بلیطها کامل است و پاسخ هر گونه سوالی که دارید را کاملا میدانند و همچنین نهایتِ تلاششان را به کار می برند تا شما را در انتخاب بلیط مورد نظرتان راهنمایی کنند. اما در خرید اینترنتی چون کسی نیست به شما کمک کند، باید سریعا یک بلیط را انتخاب کنید زیرا ممکن است که در بازگشت بعدی به سایت، ظرفیت خالی برای آن پرواز موجود نباشد یا به هر دلیل دیگر دسترسی به اینترنت را نداشته باشید.
یکی دیگر ازمعایب خرید اینترنتی پرواز این است که ممکن است پایگاه داده همه سایتها از نظر نمایش بلیط یکسان نباشند و دادههای نشان داده شده آنها متفاوت باشد. برای مثال ممکن است که یک سایت فقط بلیطهای پروازی مخصوص دو شرکت هواپیمایی را نشان دهد یا عامل فروش اصلی آنها باشد ولی سایتی دیگر تمامی بلیطهای پروازی را نشان دهد. البته از نظر قیمت و تعداد ظرفیت باقیمانده هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد، بلکه تفاوت اصلی فقط درتعداد نمایش بلیطهای مربوط به ایرلاین های مختلف است. برای همین توصیه میکنیم که حتما سایتی را انتخاب کنید که تمامی پروازها را تحت پوشش خود قرار دهد.
کیفیت سایتها درارائه خدمات تفاوت دارد.
به غیر از تفاوت در ارائه انواع بلیط، کیفیت ارائه خدمات در سایتهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و این بر روند تصمیم گیری و خرید شما تاثیر منفی بگذارد. برای مثال ممکن است سرعت بارگذاری سایتی پایین باشد یا اینکه بنا به دلایلی دسترسی سایت در یک لحظه قطع شود. همه این مسائل و مشکلات ممکن است برای هرسایتی به وجود بیاید.
توصیه میکنیم حتما قبل از اقدام به خرید سایت، شماره پشتیبانی شرکت را یادداشت نموده و در هنگام بروز مشکل با آنها تماس بگیرید. البته تمامی سایتها به یک سرور اصلی برای دریافت اطلاعات خدمات بلیط وصل میشوند و اگر مشکلی پیش بیاید، برای همه سایتها است مگر اینکه در آن لحظه آن وبسایت به اشکالی بربخورد.
نام رو اشتباه زدم برای خرید بلیط مجبور شدم جریمه بدم - جریمه رو آژانس میگره یا ایرلین های پروازی؟
سلام دوست عزیز. متاسفیم برای اتفاقی که پیش آمده. اگر پرواز شما چارتر بوده، جریمه تغییر نام رو چارترکننده دریافت می کنه، اما اگر سیستمی بوده خسارت رو ایرلاین دریافت می کنه.