{{ctrl.notification}}
10 واقعیت جالب در مورد هواپیماها

10 واقعیت جالب درباره هواپیماها | خرید بلیط هواپیما چارتر از سپهرسیر

دنیای هواپیماها با وجود اطلاعاتی که به لطف اینترنت و فضای مجازی دست به دست می چرخد، هنوز دنیای بسیار پیچیده ای است. واقعیت‌های عجیب بسیاری درباره هواپیماها و پروازها وجود دارد که اغلب مسافران نمی‌دانند. در این مقاله قصد داریم بعضی حقایق جالب در خصوص پرواز، هواپیما و صنعت هوانوردی را برایتان بازگو کنیم. با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

10 واقعیت جالب درباره هواپیماها | خرید بلیط هواپیما چارتر از سپهرسیر

چیزهایی که درباره هواپیماها نمی دانیم؟

1. هواپیماها ضد صاعقه هستند.  کاملا قابل درک است که برخی از مسافران در هواپیما نمی‌توانند جلوی خود را بگیرند و دائما می‌ترسند که مبادا هواپیمایی که با آن سفر می‌کنند تحت تاثیر شرایط جوی سقوط کند. به عنوان مثال، صائقه یکی از آن دلایلی است که همیشه مسافران را می ترساند اما واقعیت این است که  هواپیماها به طور منظم با رعد و برق  مواجه می شوند. از سال  1963 تاکنون هیچ هواپیمایی به علت رعد و برق سقوط نکرده است. هواپیماهای امروزی به خوبی مهندسی شده و کاملا ضد صاعقه طراحی شده‌اند پس جای هیچ نگرانی نیست. .


راستی شرایط آب و هوایی ایمن برای یک پرواز چیست؟ پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

 

2. یکی از مرگبار‌ترین حوادث هواپیمایی در سال  1977 اتفاق افتاد. دو هواپیما که مجموعا بیش از 600 مسافر را حمل می‌کردند، در وسط باند فرودگاه در نقطه‌ای که در حال حاضر به عنوان حادثه تانریف شناخته می‌شود، با هم برخورد کردند. در این حادثه بیش از 500 نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه مرگبار نشان می دهد که سوانح هواپیما فقط محدود به آسمان نیستند و گاهی حتی روی زمین هم نمی توان از ایمن بودن پرواز مطمئن شد. 

 

3. وقتی شما داخل توالت هواپیما هستید، درب توالت برخلاف تصورتان قفل  نیست. به دلایل مختلف درب‌های توالت را می‌توان از بیرون قفل و باز کرد. این امکان به خدمه پرواز اجازه می‌دهد که در موارد اضطراری به توالت‌های قفل شده دسترسی سریع داشته باشند. در موارد دیگر، این امکان به خدمه کابین اجازه می‌دهد تا در هنگام فرود و پرواز، دسترسی به توالت ها محدود شود.


10 واقعیت جالب درباره هواپیماها | خرید بلیط هواپیما چارتر از سپهرسیر
 
4. بعضی از هواپیماها دارای اتاق‌های خواب هستند که البته فقط خدمه به آن‌ها دسترسی دارند. بعضی پروازها حدود 15 تا 16 ساعت طول می‌کشند و برای اینکه خدمه دچار خستگی بیش از حد نشوند، می‌توانند کمی در اتاق خواب مخفیِ خود، استراحت کنند. درانی اتاق خوابها که برای خدما پرواز ساخته شده اند، 5 تا 10 تخت در نظر گرفته می شود که دسترسی به آن از طریق یک پله کان فراهم است.
 
5. غذای خلبان ها و کمک خلبان ها یکسان نیست. این کار برای جلوگیری از مسمویت غذایی است که اگر خلبان مسموم شد، کمک خلبان جور او را بکشد. راستی برای آشنا شدن با شغل کمک خلبانی مقاله "کمک خلبان کیست؟" را بخوانید.
 
 
6. مسافران معمولا میلی به خوردن غذای هواپیما ندارند. به نظر می‌رسد این موضوع تقصیر خطوط هوایی نباشد. در واقع این پرواز در ارتفاع بالا است که باعث می شود شما میلی به خوردن غذای هواپیما نداشته باشید و مزه غذا و نوشیدنی به ذاقئه تان خوش نیاید.

10 واقعیت جالب درباره هواپیماها | خرید بلیط هواپیما چارتر از سپهرسیر

 
7. آیا می دانستید که از هر 5 نفر یک نفر به نوعی از پرواز ترس دارد. بله ترس از پرواز از شایع ترین انواع فوبیا است.

 

8. به طور میانگین ریسک کشته شدن در تصادفات هواپیما در آمریکا 1 در 11 میلیون است. در حالیکه خطر کشته شدن در تصادف اتومبیل 1 در 5000 است.

 

9. تحقیقات نشان می دهد که 80٪ سوانح هوایی در 3 دقیقه اول بعد از پرواز و 8 دقیقه پایانی قبل از فرود هواپیما اتفاق می‌افتد.


10 واقعیت جالب درباره هواپیماها | خرید بلیط هواپیما چارتر از سپهرسیر
 

10. یک مادرو دختر زمانی که سعی داشتند، پدر فوت شده خانواده را روی ویلچر و قاچاقی سوار هواپیما کنند، بازداشت شدند. آنها چشمان مرد را به وسیله یک عینک آفتابی پوشانده بودند و به مقامات فرودگاه گفته بودند که او خواب است.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range چهارشنبه 13 تیر 1397 remove_red_eye 2783 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0