{{ctrl.notification}}
کاری که هرگز نباید در فرودگاه انجام دهید

چه کارهایی را در فرودگاه انجام ندهیم؟

همیشه فهرستی وجود دارد از کارهایی که نباید در فرودگاه انجام بدهیم. فرودگاه‌ها می‌توانند برای مسافران یا حتی کارکنان محیطی تنش‌زا باشند. اگر می‌خواهید محیط فرودگاه برای شما یک مکان آرامش‌بخش باشد، باید به توصیه‌های بسیاری که در این مورد داده می شود، عمل کنید. در واقع نکات ریز بسیاری وجود دارد که مسافران باید در فرودگاه‌ها به آن‌ توجه کنند تا سفری باکیفیت و به دور از استرس را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم به برخی از این نکات اشاره کنیم.  توصیه می‌کنیم  قبل از خرید بلیط هواپیما این نکات را از خاطر بگذارنید تا سفری ایمن و آسوده خاطر را تجربه کنید.

چه کارهایی را در فرودگاه انجام ندهیم - سپهرسیر

فعالیت‌های ممنوعه در فرودگاه

1. مصرف مشروبات الکلی ممنوع

عاقلانه این است که از مصرف مشروبات الکلی  تا رسیدن به مقصد خودداری کنید. به علاوه هنگام مواجهه با تغییرات در گیت‌ها و عمل کردن احتمالی درب‌های خروجیِ اضطراری، برخورداری از هوش و حواس بالا اجتناب ناپذیر است.

 

2. خوابیدن در فرودگاه ممنوع

ممکن است مسافری ساعت 3.30 صبح در خانه خود بیدار شده و ساعت 4 بعد از ظهر در کشور دیگری باشد. در این شرایط عقل می‌گوید "باید ... بیدار ماند"، اما بدن می گوید " باید خوابید" . هر کاری که می‌کنید، نباید تسلیم خواسته بدنتان شوید. پس حتما از قبل استراحت کافی داشته باشید تا مخصوصا در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوید.


چه کارهایی را در فرودگاه انجام ندهیم - سپهرسیر
 

3. زل زدن به گیت

توقف در اطراف گیت های ورودی و انتظار برای اعلام زمان ورود به گیت چک-این کاری غیرمسئولانه است. بهتر است در صف انتظار بایستید. صندلی اختصاصی برای همه در نظر گرفته شده است و با این حال باید ضمن حفظ آرامش در اسرع وقت سوار هواپیما شده و کیف خود را در قفسه‌های بالای سرتان قرار دهید.

 

4. خلق و خوی خود را مهار کنید

در فرودگاه، مسائل زیادی برای از دست دادن کنترل و خلق و خو وجود دارد اما یادتان باشد  قوانین صحیحِ رفتار اجتماعی هیچ گاه به طور کامل به حالت تعلیق در نمی آید، بنابراین هیچکس حق ندارد چون پروازش تاخیر داشته، اوقات کارکنان فرودگاه و دیگر مسافران را تلخ کند. تاخیر در پرواز تقصیر کارکنان فرودگاه نیست و عوامل مختلفی در آن دخیل است.

چه کارهایی را در فرودگاه انجام ندهیم - سپهرسیر

 

5. گپ زدن با کارکنان مسئول کنترل بلیط

نباید فکر کرد که لبخند کارکنان به مسافر، دعوت نامه‌ای برای آغاز گپ زدن با او است. تمام چیزی که آن‌ها می‌خواهند این است که یک روز دیگر را بدون دردسر و نگرانی در مورد مسافران به پایان برسانند. قطعا برخورد نامناسب، کسی را با شخصیت نمی‌کند.

 

6. رعایت کردن نوبت در صف

سفر هوایی مملو از استرس‌های احتمالی است، به ویژه اگر برای تأخیر ناشی از سیستم‌های کامپیوتری فرودگاه و یا سفر ضروری به اندازه کافی وقت برای خود نگذاشته باشید. در واقع کنترل نکردن رفتار در این مواقع فقط باعث می‌شود تا احترام خود را از دست دهید پس باید مودبانه رفتار کرد و نباید با صدای بلند به فردی که در صف جلوی شماست فشار وارد کرد تا عجله کند.


چه کارهایی را در فرودگاه انجام ندهیم - سپهرسیر
 

7. شوخی بیش از حد ممنوع!

فرودگاه مکان مناسبی برای شوخی های بیش از اندازه  نیست. وقتی مسئول کنترل بلیط در حال بررسی مدارک شما است و سوالی از شما می‌پرسد، لطفا جواب او را کامل و با متانت ادا کنید و از پاسخ‌های طنز آمیز اجتناب کنید.

 

8. پخش ویدئو با صدای بلند از گوشی

این کار به خصوص هنگامی که کارکنان گیت به دلیل تاخیر یا تعویق پرواز ناراحت هستند اصلا جالب نیست. در فرودگاه‌ها به اندازه کافی مسائل آزار دهنده وجود دارد. پس تلاش کنید تا یکی از مسافران آزار دهنده نباشید. البته کودکان از تماشا نکردن ویدئو معاف هستند؛ چرا که آنها بچه اند و این چیزی است که در این شرایط به جای بازی انجام می‌دهند تا خود را سرگرم کنند.

 

9. باور تغییر وضعیت ناگهانی در برد پرواز

مسافران باید با نهایت صبر تغییرات ناگهانی در پرواز را قبول کنند. این اتفاقات برای خنده و شوخی با مسافران رخ نمی‌دهد و گویای  اطلاعات مهمی است.

 

10. این لیست را جدی بگیرید

همه این موارد با مشاوره و کمک مسولین پرواز تهیه شده است پس حاصل سالهای تجربه آن ها است. به خصوص در مورد شماره 4 که مربوط به دست دادن خلق و خو است، تقلضا می شود تا آن را کاملا به خاطر داشته باشید. البته گاهی یک شوخی یا گپ دوستانه با کارکنان فرودگاه مشکلی ایجاد نمی کند اما به ظرطی که پا را فراتر نگذاریم.  سفر خوبی داشه باشید.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range شنبه 09 تیر 1397 remove_red_eye 4804 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 1
مطفی مصطفاییان :

همیشه برای پرواز استرس دارم - چه راههایی رو پیشنهاد می کنید ؟

مدیر سایت :

با عرض سلام، راه های متفاوتی وجود دارد از جمله تصور ایمن بودن هواپیما را در خود بالا ببرید، مقایسه کردن خطرات حمل نقل با وسایل دیگر، موارد استرس زا را از خود دور کنید، انتظار آشفتگی هوایی را داشته باشید در مورد چگونگی کار کرد هواپیما بیشتر بدانید، کنار گذاشتن ترس حاصل از باز شدن درب هواپیما، نفس‌های عمیق بکشید، شل کردن عضلات، هم کلام شدن با دیگر مسافران و...