{{ctrl.notification}}
نکات مهم مهاجرت تحصیلی پزشکی

در عصر مدرن مهاجرت جا به جایی از یک کشور و اقامت در کشوری دیگر است. مهاجرت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عواملی مانند جنگ، بیکاری، فقر، قحطی، مسائل سیاسی و یا تحصیل می‌توانند از دلایل مهاجرت باشند. مهاجرت می‌تواند موقت یا دائم باشد. کارگران فصلی که در زمان‌های مشخص برای کار مهاجرت می‌کنند مهاجران موقت تلقی می‌شوند و مهاجرت دائم برای افرادی صادق است که با مقصودی معین برای همیشه منزلگاه و کشور خود را ترک می‌کنند. مهاجرت می‌تواند به چند روش صورت گیرد. قانونی، به صورت پناهندگی و یا حتی غیرقانونی. مهاجرت قانونی، خود انواع گوناگونی دارد. جذب نیروی کار و یا اپلای و بورسیه تحصیلی می‌تواند بهترین روش‌های مهاجرت باشد. در ادامه‌ی این مطلب در رابطه با مهاجرت تحصیلی پزشکی اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم. با سپهرسیر همراه شوید.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی پزشکی

مهاجرت عملی پرهزینه و هم چنین زمان‌بر است؛ به همین علت قبل از هر اقدامی نیز باید تمام جوانب امر را در نظر گرفت. بنابراین باید با هدفی مشخص اقدام به مهاجرت کرد و پس از تصمیم‌گیری برای مهاجرت، بهترین گزینه از انواع مهاجرت را برای خود برگزید. مهاجرت انواع مختلفی دارد. همان طور که پیش‌تر گفته شد دلایل مهاجرت بسیار است و به همین ترتیب می‍‌تواند انواع مختلفی نیز داشته باشد. به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت با سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت با تولد فرزند
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت با پناهندگی

در بین مهاجرین جوان که قصد مهاجرت دارند، مهاجرت تحصیلی پرطرفدارتر و بهترین روش مهاجرت است. در ادامه در خصوص مهاجرت تحصیلی و به ویژه تحصیل در رشته پزشکی بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

نکات مهم مهاجرت تحصیلی پزشکی - سپهرسیر

 

سپهر اَپ
یک مرجع کامل برای یک سفرعالی 
پرواز، قطار، هتل، تور، اتوبوس با امکان استرداد آنلاین

همین الان دانلودش کن!

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از انواع مهاجرت است که متقاضیان آن بیشتر افراد محصل و جویای علم و دانشجویان و هستند. در مهاجرت تحصیلی می‌توان در هر مقطع با اخذ ویزا اقدام به مهاجرت کرد. شرایط اخذ ویزا برای مهاجرین تحصیلی با توجه به کشور مبدأ متفاوت است. مدارک اولیه برای اقدام به مهاجرت کردن شامل مدرک زبان، مدارک شناسایی و هویتی، مدارک آخرین مقطع تحصیلی، رزومه تحصیلی و ... می‌باشد.

در بین مهاجرین تحصیلی، مهاجرت برای تحصیل در رشته پزشکی متقاضیان بیشتری دارد؛ چرا که آینده‌ای روشن به همراه دارد و تمامی کشورهای پیشرفته خواهان افراد متخصص در زمینه‌ی پزشکی هستند. مهاجرت تحصیلی پزشکی در تمامی مقاطع انجام می‌شود و بیشتر برای دریافت تخصص و دریافت مدارک عالی صورت می‌گیرد. البته باید به این نکته توجه داشت که مهاجرت تحصیلی به خصوص مهاجرت تحصیلی پزشکی، امری پرهزینه است؛ چرا که اولویت اول تحصیل است نه کسب درآمد. در ادامه با شرایط مهاجرت تحصیلی پزشکی بیشتر آشنا خواهیم شد.
 

https://cafebazaar.ir/app/hami.sepehrseir

 

مهاجرت تحصیلی پزشکی

رشته‌ی پزشکی در عصر حاضر پرطرفدارترین رشته در بین دانشجویان است و به دلایل مختلفی مانند پرستیژ کاری درآمد بالایی دارد. همچنین یکی از طولانی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای تحصیلی را دارد. برای ورود به رشته‌ی پزشکی باید روحیه‌ای انسان دوستانه و علاقه مند به کمک کردن نیز باید داشت. معمولا افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی پزشکی را دارند، برنامه‌ی خود را از دوران دبیرستان طرح‌ریزی می‌کنند و تمام تلاش خود را برای کسب نمرات عالی به کار می‌بندند. در موارد دیگر پس از گذراندن سال‌های اولیه تحصیل برای دریافت مدارک تخصصی و با دریافت بورسیه اقدام به مهاجرت می‌کنند.  

یکی از موارد حائز اهمیت در خصوص مهاجرت پزشکی، ارائه خدمات تحصیلی و آموزش به زبان رسمی کشور مقصد است؛ به عنوان مثال در کشورهای فرانسه، اسپانیا، دانمارک، لیتوانی و ... آموزش پزشکی با زبان رسمی خود کشور است و به همین دلیل شرایط برای محصلینی که قصد ادامه‌ی تحصیل در این کشورها را دارند بسیار سخت و در بعضی از موارد غیر ممکن است. در بعضی از کشورهای دیگر، متقاضی این اجازه را دارد که بعد از یک دوره فراگیری زبان کشور میزبان وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهد مانند کشور روسیه. دو کشور چک و انگلیس، از برترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رشته پزشکی هستند.
 

https://cafebazaar.ir/app/hami.sepehrseir

 

ویزای تحصیلی پزشکی

برای ورود و زندگی در هر کشوری ابتدا باید ویزای کشور مقصد را گرفته باشید. ویزای تحصیلی پزشکی و یا هر رشته‌ی دیگری نوعی اقامت موقت تلقی می‌شود که اجازه تحصیل و زندگی را به متقاضی در کشور مورد نظر می‌دهد. اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی پزشکی، پذیرش از دانشگاه مورد نظر است؛ بنابراین باید در مورد امر انتخاب کشور مقصد، دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی بسیار حساس و جدی برخورد کنید تا در آینده دچار مشکلات و زیان و ضرر نشوید.

همانطور که در مطالب فوق بیان شد بسیاری از کشورها رشته ی پزشکی را به زبان کشور مقصد آموزش می‌دهند؛ بنابراین برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی از دانشگاه کشور مقصد، باید با زبان آن کشور هم آشنا بوده و یا مدرک معتبر بین‌المللی داشته باشید. در مراحل بعدی باید اقدام به انتخاب رشته و دانشگاه کنید و هم چنین در سایت دانشگاه مربوطه باید فرم پذیرش را کامل کرده و اقدام به ارسال مدارک کنید. پس از تایید دانشگاه مورد نظر، نامه پذیرش ارسال می‌شود. با دریافت نامه می‌توان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی پزشکی در کشور مورد نظر کرد که البته مهم‌ترین بخش تحصیل در خارج، اخذ ویزای آن است.
 

https://cafebazaar.ir/app/hami.sepehrseir

 

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی پزشکی

هزینه‌های تحصیلی برای مهاجران در هر کشوری متفاوت است. این هزینه‌ها به نوع خدماتی که به دانشجو ارائه می‌شود و رشته‌ی تحصیلی آن وابسته است. در بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای و یا سایت‌ها برخی افراد با عنوان کشورهای ارزان مهاجرت تحصیلی و یا 100% رایگان، اقدام به تبلیغات سوء کرده و باعث فریب افراد می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که به طور کلی هزینه‌ی تحصیل در خارج از کشور به خصوص برای مهاجرت پزشکی، بسیار گزاف است و اگر در مورد کشورهای ارزان مهاجرت تحصیلی صحبت می‌شود، منظور در مقایسه با کشور‌های دیگر که هزینه‌های بالاتر دارند، ارزان قیمت است. البته باید به این نکته توجه داشت که ملاک انتخاب کشور و دانشگاه برای تحصیل فقط هزینه‌ها و صرفه اقتصادی نباشد و فاکتورهای دیگری مانند درجه کیفیت علمی و مدرک معتبر نیز لحاظ گردد.

کشورهایی مانند ایسلند، آلمان، تایوان، نروژ، هندوستان و مالزی کشورهایی هستند که هزینه تحصیل در آن‌ها به نسبت سایر کشورها بسیار پایین‌تر است. در این بین کشور آلمان بسیار محبوب‌تر و بیشترین متقاضی را داراست. از مزایای تحصیلی آن می‌توان به معتبر بودن دانشگاه‌ها و مدارک آن اشاره کرد. مورد حائز اهمیت دیگر در خصوص این کشور این است که دانشجویانی که پذیرش شده و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی و دکترا در دانشگاه‌های سراسری هستند ملزم به پرداخت شهریه نیستند. در بعضی از موارد شاید کشورهای ارزان مهاجرت تحصیلی وجود داشته باشند ولی هزینه‌های دیگر مانند اجاره مسکن، خوراک، پوشاک و ... در آن کشورها بسیار زیاد باشد؛ به عبارت دیگر برای اطلاع از هزینه‌های تحصیل در کشور میزبان، باید از سایر هزینه‌ها نیز آگاه بود.
 

https://cafebazaar.ir/app/hami.sepehrseir

 

 مهاجرت تحصیلی پزشکی بدون مدرک زبان

اولین سد راه مهاجرت تحصیلی پزشکی، زبان است. قبل از هر اقدامی باید با زبان کشور میزبان آشنایی داشته باشید. می‌توان هم در ایران اقدام به یادگیری زبان کرد و هم پس از پذیرش توسط دانشگاه با پرداخت شهریه‌ای معین در طول چند ماه اقدام به آموزش زبان کرد. پیشنهاد ما به شما این است که یادگیری زبان را پیش از رفتن به کشور مقصد شروع کنید.

در خصوص مهاجرت تحصیلی پزشکی، مهاجرت بدون مدرک زبان در مورد بعضی از کشورهای میزبان که فرایند آموزش زبان را دارا هستند امکان‌پذیر است. در بسیاری از کشورها لازمه‌ی اخذ ویزای تحصیلی پزشکی، مدرک زبان است. در مورد رشته‌ی پزشکی کمی دشوارتر است؛ چرا که طبق مطالب بیان شده رشته پزشکی به زبان کشور میزبان تدریس می‌شود. همین امر مهاجرت تحصیلی پزشکی بدون مدرک زبان را به چالش می‌کشاند. کشورهای انگلستان، اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد و ... برای تحصیل نیاز به مدرک زبان ندارند.
 

https://cafebazaar.ir/app/hami.sepehrseir

 

مهاجرت امری مشکل و بسیار سخت است. در کنار تمام مشکلات و هزینه‌های بسیار و فرهنگ و کشور بیگانه، امر تحصیل، سختی‌های بیان شده را چند برابر می کند؛ بنابراین این کار مستلزم انتخابی آگاهانه در خصوص دانشگاه و کشور میزبان و هدفی راسخ است. تحقیق و پژوهش قبل از انتخاب بسیار مهم و حیاتی است. شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی سپهرسیر در مورد امر ویزای توریستی و انواع دیگر  ویزا و مشاوره‌های ضروری قبل از آن در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range چهارشنبه 23 بهمن 1398 remove_red_eye 2296 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0