{{ctrl.notification}}
کمک خلبان کیست؟

کمک خلبان کیست؟ | خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر

کمک خلبان در کنار خلبان اصلی (کاپیتان) مسئول هدایت انواع هواپیما و هلیکوپتر است. خلبانها مسئول اصلی  انتقال مسافران و محموله‌ها براساس زمانبندی مشخص هستند و کمک خلبان هم درست مانند خلبان، مسئول هدایت و انتقال مسافرین است و همانطور که از عنوان شغلش پیداست، در تقسیم وظایف به کمک خلبان اصلی می آید و زیر نظر او فعالیت می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی شغل کمک خلبانی بپردازیم. با مجله سپهرسیر همراه شوید. راستی اگر قصد دارید رویای خلبان شدن را برای خود محقق سازید، پیشنهاد می کنیم پیش از آن مقاله " 10 دلیل ارزشمند برای خلبان شدن" را بخوانید.


کمک خلبان کیست؟ - خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر

کمک خلبان چه کاری انجام می دهد؟

•  بررسی چک لیست موتور، هیدرولیک‌ها و دیگر سیستم‌های هواپیما.

•  مطمئن شود از اینکه محموله و بارها به درستی قرار گرفته‌اند و وزن هواپیما از حد مجاز تجاوز نکرده است.

•  سوخت و شرایط هوا را کاملا بررسی کند.

•  با برج کنترل برای نشست و برخاست ارتباط برقرار کند.

•  موتور هواپیما را روشن کند و آن را تا مسیر اصلی برای تیک آف هدایت کند.

•  شرایط موتور و سوخت را در طول پرواز بررسی کند.

 با استفاده از ابزارها نیز مسیر پرواز را بررسی کند.

 • از نشست و برخاست کامل درست هواپیما مطمئن شود.

 

اگر می خواهید با یکی دیگر از مشاغل مهم صنعت هوانوردی آشنا شوید، لطفا مقاله  "تکنسین تعمیر و نگهداری هواپیما کیست؟" را بخوانید.


کمک خلبان کیست؟ - خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر


قبل از پرواز کمک خلبان پرواز را به دقت برنامه ریزی می‌کند، سیستم‌های مختلف هواپیما را چک می کند و مطمئن می‌شود که تمامی بارها و محموله‌ها به درستی در جای خود قرار گرفته اند. البته این وظایف بین خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز تقسیم می‌شود. همچنین کمک خلبان باید با برج مراقبت ارتباط برقرار کرده تا از شرایط جوی مطلع شود و در صورتی که هوا نامناسب بود آن را به خلبان اصلی گزارش دهد. مهمترین بخش پروازی یک هواپیما، قسمت نشست و برخاست است که نیازمند هماهنگی دقیقی بین خلبان و کمک خلبان می‌باشد. در طول پرواز، گاهی اوقات خلبان و کمک خلبان مسئولیت‌های خود را با هم تعویض می‌کنند و به نوعی دیگر وظایف را بین همدیگر تقسیم می‌کنند. بعد از پرواز باید یک گزارش کامل از پرواز و تمامی اطلاعات و اتفاقات نیز نوشته شود.


کمک خلبان کیست؟ - خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر


کمک خلبان‌ها معمولا بعضی اوقات وظایف غیرپروازی هم انجام می‌دهند، البته همانطور که گفتیم این وظایف بین خدمه هواپیما تقسیم می‌شود. اما وظایفی مانند بررسی زمان پرواز، قرار داده شدن مناسب بارهای مسافران و غیره از جمله کارهایی است که یک کمک خلبان انجام می‌دهد. در هلیکوپترها، کمک خلبان باید به طور مداوم درختان، پل ها، خطوط برق، برج های انتقال و سایر موانع خطرناک را بررسی کند. در واقع مسئول بررسی هشدارهای پروازی نیز بر روی دوش کمک خلبان است. تمامی این‌‌ها فقط وظایف کمک خلبان نیست، خود خلبان هم برروی آن‌ها نظارت دارد و انجام می‌دهد.

 

خلبانان یک پرواز باید به صورت واضح با برج مراقبت صحبت کنند، با دقت به دستورالعمل‌ها گوش کنند و بتوانند در کمترین زمان ممکن بهترین مسیر را در شرایط اضطرای انتخاب کنند، همچنین همیشه باید برروی سیستم پروازی نظارت داشته باشند، زیرا هر تغییر کوچکی می تواند عواقب و اثرات بدتری داشته باشد، خلبان‌ها باید توانایی حل مشکلات را نیز داشته باشند. در هنگامی که شرایط آب و هوایی نامناسب است، باید بتوانند بهترین مسیر را انتخاب کنند یا از انجام پرواز خودداری کنند که البته این با هماهنگی شرکت هواپیمایی انجام می‌شود.


کمک خلبان کیست؟ - خرید بلیط هواپیما از سپهرسیر


یک کمک خلبان باید همیشه در طول پرواز هوشیار باشد و به سیگنال‌های خطرناکی که در سیستم دریافت می‌کند، سریعا پاسخ دهد و خلبان را در جریان بگذارد. باز هم تاکید می‌کنیم، که این وظایف بین خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز تقسیم می‌شود و در واقع هر اتفاقی که برای پرواز بیفتاد، تمامی خدمه اصلی پرواز مسئول می‌باشند.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range چهارشنبه 13 تیر 1397 remove_red_eye 7719 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09017227318
پرواز خارجی
09017227318
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 1
عشق خلبانی :

برای شغل آیندم دارم تحقیق میکنم - به نظر شما، کمک خلبان بهتره یا خلبانی ؟

مدیر سایت :

خب انتخاب شغل کاملا به توانایی ها و علاقمندی شما بستگی داره. موفق باشید!