{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه دشت ناز ساری

فرودگاه دشت ناز ساری به منظور سهولت رفت و آمد گردشگران در مناطق شمالی کشور ساخته شده است. این فرودگاه از پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور است و افراد زیادی به قصد بازدید از چشم اندازهای زیبای نواحی شمالیِ کشورمان از طریق فرودگاه ساری اقدام می کنند. در ادامه قصد داریم تا فرودگاه بین المللی ساری را بیشتر معرفی کنیم. با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه دشت ناز ساری

ساری مرکز استان مازندران است و یکی از شهرهای زیبای شمالی به شمار می آید. این شهر ۵ هزار سال قدمت دارد. بسیاری از افراد چه برای تفریح و چه برای کار، هم زمینی و هم هوایی عازم ساری می شوند، چون این شهر یکی از مراکز تجاری و صنعتی شمال کشور محسوب می شود. در ادامه به معرفی فرودگاه ساری و امکانات آن می پردازیم. 

 

خرید بلیط هواپیما به مقصد ساری

معرفی شهر زیبای ساری

این شهر پر از جاذبه‌ های دیدنی است و اغلب گردشگران داخلی تمایل دارند برای یک بار هم که شده، از ساری دیدن کنند. از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری این شهر می توان به میدان ساعت ساری، پارک جنگلی شهید زارع، پناهگاه‌ حیات‌ وحش دشت ناز که مامنی برای گوزن‌ ها است، تالاب حمیدآباد، چشمه‌ های باداب سورت، سد سلیمان تنگه و مجموعه تاریخی فرح‌آباد اشاره کرد.
 

از جاذبه های گردشگری ساری دیدن کنید

 

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری برای سهولت رفت و آمد مسافران ساخته شده است. این فرودگاه از لحاظ تعداد پرواز و مسافر، رتبه شانزدهم را در میان فرودگاه‌ های کل کشور دارد. فرودگاه ساری در ۱۵ کیلومتری شهر ساری و ۱۳۰ کیلومتری فرودگاه گرگان واقع شده است. 

 

خرید بلیط هواپیما به مقصد شمال


اطلاعات فرودگاه ساری

در سال ۱۳۲۶ شمسی بود که طرح احداث پروژه فرودگاه ساری مطرح شد. اما ساخت این فرودگاه به کندی پیش رفت و در نهایت در سال ۱۳۷۲ اولین پرواز این فرودگاه انجام و فرودگاه دشت ناز ساری افتتاح شد. این فرودگاه در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌ های شمال و کل کشور محسوب می شود. سفر به شمال کشور با خرید بلیط هواپیما به مقصد این فرودگاه به سادگی انجام می شود.

طبق آماری که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد، در این سال ۳۱۵۴ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شده و ۳٬۲۵۰٬۰۶۰ کیلوگرم بار و ۳۴۴٬۸۱۵ نفر مسافر از طریق آن جابجا شده است. در حال حاضر پروازهای داخلی فرودگاه دشت ناز به مقاصد مشهد، شیراز، اهواز، عسلویه، تهران، بندرعباس و کیش انجام می شود.

هر هفته بیش از ۷۷ پرواز در فرودگاه دشت ناز انجام می شود که در ایام خاصی مثل تعطیلات نوروز، تعداد این پروازها افزایش می یابد. وقتی سفر به شمال از طریق جاده ای در نوروز افزایش پیدا کند، طبیعی است که خرید بلیط هواپیما به مقصد ساری نیز با رشد همراه شود.
 

پرطرفدارترین سوغات و صنایع دستی ساری

 

فرودگاه ساری و سفر به شمال همراه با سپهرسیر


مشخصات فرودگاه دشت ناز ساری

  • نوع فرودگاه: عمومی (مسافری) و باربری
  • کد یاتا: SRY
  • کد ایکائو: OINZ
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۱ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۱۷۶ کیلومتر معادل ۴۳ دقیقه پروازی
  • سایت اصلی فرودگاه دشت ناز ساری: https://sari.airport.ir

 

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه ساری

فرودگاه ساری از جذاب ترین فرودگاه ها برای شرکت های هواپیمایی مختلف است. این فرودگاه به دلیل موقعیت مناسبی که دارد توانسته برای حضور ایرلاین های مختلف جذابیت ایجاد کند.

یکی از شرکت های هواپیمایی که پروازهای متعددی از ساری به نقاط مختلف کشور و برخی شهرهای دنیا دارد، ایران ایر است. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما ایران ایر از فرودگاه ساری به فرودگاه های مختلفی مثل فرودگاه مهرآباد و در ایام خاصی از هفته به مقصد فرودگاه اصفهان اقدام کنید.

ماهان ایرلاین نیز از جمله شرکت های هواپیمایی است که سفرهای منظمی را از فرودگاه ساری به سمت دیگر فرودگاه های داخلی برنامه ریزی کرده است. کیش ایرلاین نیز به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه ساری است که شمال و جنوب کشور را به هم متصل کرده، فعالیت های مقطعی خود را در سال های اخیر افزایش داده است.

هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی قشم و هواپیمایی کاسپین از دیگر ایرلاین هایی هستند که در فرودگاه دشت ناز ساری نشست و برخواست دارند. البته فرودگاه ساری به عنوان قطب اصلی هیچ کدام از این شرکت های شناخته نمی شود.

علاوه بر این پروازهای مختلف خارجی با استفاده از هواپیماهای ایرلاین های مختلف مثل ترکیش ایرلاین نیز انجام می شود. پروازهای مستقیم به کشورهای عربی به ویژه برای حج، در بسیاری از مواقع با استفاده از ایرلاین های داخلی صورت می گیرد.

 

خرید بلیط هواپیما ایران ایر و سفر به ساری


پایانه‌ های فرودگاه دشت ناز ساری

همان‌طور که گفته شد، فرودگاه دشت ناز ساری یک فرودگاه بین‌المللی است و در آن، هم پروازهای داخلی انجام می شود و هم پروازهای خارجی. بر همین اساس این فرودگاه دارای ۲ پایانه است: پایانه ای برای پروازهای داخلی و پایانه ای دیگر برای پروازهای خارجی.

ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه دشت ناز ۲ طبقه است و در زمینی به مساحت ۳۰۵۱ متر مربع بنا شده و هزینه ساخت این ترمینال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. پایانه داخلی ساده تر بوده و ساختمان قدیمی این فرودگاه است.
 

بهترین مراکز خرید ساری برای مسافران
 

امکانات فرودگاه ساری

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز برای راحتی و آسایش مسافران، سعی کرده است هر چیزی که احتمال دارد مسافران به آن نیاز داشته باشند را داخل فرودگاه فراهم کند. شما در این فرودگاه به امکاناتی نظیر غرفه‌ های تجاری، شعبات بانکی، رستوران، بسته بندی بار و ... دسترسی خواهید داشت.

اگر با خرید بلیط هواپیما راهی فرودگاه ساری شوید، برای دسترسی به انواع مختلف کالا هیچ مشکلی نخواهید داشت. می توانید در همان فرودگاه به رستوران خوب با غذاهای باکیفیت مراجعه کنید. همچنین در صورتی که خرید بلیط هواپیما انجام داده اید تا از ساری به هر شهر دیگری در ایران سفر کنید، می توانید از غرفه های سوغاتی انواع محصولات مازندران را خریداری کنید.
 

امکانات فرودگاه ساری


آدرس فرودگاه دشت ناز

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز در مسیر اتوبان ساری-نکا در شهرستان میاندرود، روبروی هتل بادله در انتهای بزرگراه جدید فرودگاه در بلوار شاه آباد واقع شده استدسترسی ساده به فرودگاه ساری کمک می کند تا شما مسیر فرودگاه تا مکان اقامت را به سادگی طی کنید. به ویژه اگر رزرو آنلاین هتل انجام داده اید، می توانید با استفاده از تاکسی فرودگاه به هتل رزرو شده برسید. همچنین یک اتوبوس ویژه فرودگاه به مرکز شهر در فرودگاه ساری تعبیه شده که استفاده از آن نیز در هزینه های سفر شما صرفه جویی می کند.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 remove_red_eye 3201 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0