{{ctrl.notification}}
سپهرسیر، خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه کیش

فرودگاه کیش یکی از مهمترین فرودگاه ها در منطقه جنوب کشور است چرا که جزیره کیش از مهمترین مقصدهای توریستی در کشورمان هم برای گردشگران داخلی و هم برای گردشگران خارجی به شمار می رود. در این مقاله به معرفی فرودگاه بین المللی کیش می پردازیم. مثل همیشه با مجله سپهرسیر همراه شوید. 

خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه کیش از سپهرسیر

با توجه به توریستی بودن جزیره زیبای کیش، فرودگاه بین المللی کیش  (Kish International Airport) یکی از فرودگاه های پر رفت و آمد ایران است. این فرودگاه رتبه پنجم در جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده که نشان از شلوغ بودن و پرتردد بودن فرودگاه کیش است.

فرودگاه کیش همواره شاهد گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری بوده که مشتاق سفر به این جزیره زیبا واقع شده در خلیج فارس هستند. جزیره ای عالی که برخی ویژگی های آن در دنیا بی نظیر است. 

تا سال 2016 طبق آمار رسمی منتشرشده، فرودگاه بین المللی کیش سالانه حدود 24 هزار پرواز انجام داده و در کل جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر را جابه جا کرده است. خرید بلیط هواپیما به مقصد این فرودگاه و همچنین پروازهای انجام شده از آن بسیار زیاد است. شاید یکی از دلایل آن این است که بیشترین حجم مسافران کیش با خرید بلیط هواپیما راهی این منطقه می شوند و کمتر کسی راه دریایی را انتخاب می کند.

فرودگاه بین المللی کیش و خرید بلیط هواپیما

 

خرید بهترین سوغات از جزیره کیش

تاریخچه فرودگاه بین المللی کیش

اولین بار در سال 1349 بود که این جزیره با توجه به موقعیت جغرافیای خوبی که داشت موردتوجه کارشناسان ایرانی و آمریکایی قرار گرفت. در بازدیدی که توسط این کارشناسان از این منطقه شد، این جزیره به عنوان یک مرکز توریستی بین المللی انتخاب شد.

دو سال بعد در سال 1351 سازمانی به نام سازمان عمران کیش تأسیس شد که مسئولیت به اجرا درآوردن طرح های عمرانی در این منطقه را بر عهده داشت. فاز اول و بخشی از فاز دوم این طرح های عمرانی تا قبل از انقلاب انجام شد اما با وقوع انقلاب طرح ها طی چندین سال به حالت تعلیق درآمد.

در سال 1352 طرح های موجود با تخلیه روستای ماشه در شمال شرقی جزیره کیش آغاز شد و همچنین در مرکز جزیره که بیشتر به سمت شرق آن متمایل است و بلندترین منطقه در جزیره است فرودگاه کیش بنا شد. ساخت فرودگاه حدود 4 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1356 به پایان رسید و اولین هواپیمای مسافربری در این جزیره فرود آمد.

جالب است بدانید که سال 1365 که سال تجدید حیات کیش نیز نام گذاری شده است، با توجه به حجم بالای گردشگران و فعالیت های تجاری که در این منطقه صورت می گرفت، نیاز به تأمین اماکنی از جمله توسعه فرودگاه و هتل ها و ... به شدت احساس شد و کلیه زیرساخت های این چنینی در این سال ساخته شد.

در سال 1373 باندهای این فرودگاه مجهز به چراغ های مخصوص پرواز در شب شدند تا امکان فرود در شب را برای هواپیماها ایجاد کنند. تقریبا در اوایل دهه 70 بود که بر حجم مسافرت ها به کیش افزوده شد و خرید بلیط هواپیما به مقصد کیش افزایش پیدا کرد.

 

تاریخچه بین المللی فرودگاه کیش


شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه کیش

از جمله شرکت های هواپیمایی که پروازهایشان در فرودگاه کیش انجام می شود می توان به شرکتهای  هواپیمایی ایران ایر، ماهان، آسمان، آریا، ایران ایرتور، تابان، زاگرس و ارم اشاره کرد.  علاوه بر این ایرلاین ها، شرکت های نفت ایر و هواپیمایی کاسپین نیز پروازهای منظم و هفتگی به فرودگاه کیش دارند. فرودگاه یزد، فرودگاه ارومیه، فرودگاه تبریز  نیز علاوه بر فرودگاه های مهم در کلان شهرهای ایران و چندین فرودگاه دیگر با استفاده از ایرلاین های مختلف به فرودگاه کیش متصل می شوند.
 

در سفر به کیش بهترین غذاها را در بهترین رستوران ها تجربه کنید!

 

شرکت های فعال در فرودگاه کیش


مشخصات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش دارای مساحتی حدود 9 میلیون کیلومترمربع است و ارتفاع آن از سطح دریا 31 متر است. این فرودگاه 5 ترمینال دارد و همچنین شامل دو باند موازی به طول 3650 متر و عرض 45 متر مربع است. فرودگاه کیش نیز مانند سایر فرودگاه های ایران مجهز به پارکینگ هواپیما است و مساحت آن  حدود 200 مترمربع است که شامل 16 جایگاه برای پارک هواپیما است. مالکیت این فرودگاه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است. همچنین برای کسب اطلاعت بیشتر می تونید به سایت اصلی فرودگاه کیش مراجعه نمایید.

ترمینال های فرودگاه کیش

همان طور که در بالا اشاره شد فرودگاه کیش شامل 5 ترمینال است. اما ترمینال ها اصلی که برای پروازهای بین المللی و داخلی هستند دو ترمینال هستند که پایانه های دیگر را در خود جای می دهند. یکی از این پایانه های اصلی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی است. ترمینال پروازهای داخلی 9500 مترمربع مساحت دارد و از 6 صبح الی 12 شب فعال است. پروازهای داخلی این فرودگاه معمولاً به مقصدهای زیر انجام می شود. در واقع خرید بلیط هواپیما به سمت فرودگاه شهرهای زیر امکان پذیر است.

  • "تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، قم، عسلویه، ارومیه، سنندج"

ترمینال پروازهای خارجی این فرودگاه مساحتی حدود 4000 مترمربع دارد و که خود شامل دو بخش مجزا برای پروازهای ورودی و خروجی است. در حال حاضر تنها مقصدهایی که برای پروازهای خارجی کیش وجود دارند دبی در امارات و مسقط عمان هستند.
 

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه کیش


امکانات فرودگاه کیش

کلیه پایانه های فرودگاه کیش شامل بخش های خدماتی و رفاهی مختلفی است. اینترنت پرسرعت یکی از این امکانات است که می توانید به آن دسترسی داشته باشید. فروشگاه های مختلف و همچنین رستوران و کافی شاپ نیز در این فرودگاه تعبیه شده است. بخش امانات و صندوق اشیاء گشده نیز از جمله امکانات فرودگاه کیش است.

پارکینگ این فرودگاه دارای مساحت 6400 مترمربع با ظرفیت 200 خودرو را دارد و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند. مبلغ ورودی برای پارکینگ در حال حاضر 4000 ریال و پس از 3 ساعت به ازای هر ساعت 10000 ریال است. این فرودگاه همچنین مجهز به خدمات CIP برای مسافران ورودی و خروجی است. برخی از تورهای مسافرتی که طرف قرارداد با هواپیمایی ها و هتل های 5 ستاره کیش هستند چنین خدماتی را برای مسافران خود ارائه می دهند.
 

یک خرید عالی از بهترین مراکز خرید کیش

 

امکانات فرودگاه کیش


مکان جغرافیایی فرودگاه کیش

همان طور که گفته شد این فرودگاه در بخش مرکزی متمایل به شرق جزیره واقع شده است که به نام بلوار فرودگاه شناخته می شود. با توجه به مرکزیت این فرودگاه راه های دسترسی به آن از تمامی نقاط جزیره آسان است و در تمامی خیابان های جزیره تاکسی هایی با رنگ سفید و زرد وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها به فرودگاه برسید.

 

tفاصله مرکز شهر تا فرودگاه

 

سپهرسیر | بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما

date_range چهارشنبه 21 فروردین 1398 remove_red_eye 3424 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09903355090
پرواز خارجی
09903355090
هتل داخلی
05137621919
ثبت نظر
chat 0